Jag kör Sonos med B&Ws inbyggda. Det funkar utmärkt...
 
Jag har "bara" satt takhögtalare i bastu-relax än så länge men jag har köp från outdoorspeakerdepot(us). Riktigt fin fina inbyggnads högtalare/stärkare och prisvärt..!
Dock så har det en tendens till att dra iväg kostnadsmässigt(när man köper i svedala), tänk till hur du vill styra allt. Jag kör blåtand, och den lösningen kan störa ut wifi då de ligger på nästan samma frekvens..men det är ju en smidig lösning.
/
M
 
Väldigt mycket billigare att köpa från monoprice / parts-express / outdoorspeakerdepot
 
Så här blev det tillslut.

Vi drog kablar i taket till kök, vardagsrum och badrum och satte systemet i vårt dressingroom på övervåningen.

Det blev B&W högtalare, HEOS system, slutsteg till vardagsrummet eftersom det är 4 högtalare där som skall drivas.

Lite bilder:

IMG_0028.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lådan som högtalarna sitter i.

IMG_0029.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uttag i dressingroom.

IMG_0043.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Slutresultat.

Läs mer på bloggen om hela bygget: http://vartvillabygge.blogspot.se

//Nybyggare
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Låter det bra då?

Kollade själv på sonos, men det jobbiga med det systemet kändes som att man behövde en sonos amp till varje rum, som man fick ställa i ett teknikrum någonstans. Har man kanske 5 zoner var det 5 st sonos amp man behövde, och de ligger väl på ca 4-5000 kr styck, samt att de är "konsument-elektronik" och inte känns anpassade för denna typ av fasta installationer där man hellre kanske vill ha någon rackmonterad enhet likt en patchpanel istället.

Vill även minnas att det inte fanns fasta kontrollpaneler för sonos utan då fick man gå upp ett steg ytterligare i prispallen...

FInns det enklare sätt numera att göra infällda sonos-installationer? En hel del konkurrenter har ju dykt upp på senare tid...

/S
 
Låter riktigt bra faktiskt.

Håller med om att det är en jäkla massa grejer som behövs, känns som man borde kunna komma på ngt smidigare.

Vi har hela vårt dress fullt med stärkare :(

//Nybyggare
http://vartvillabygge.blogspot.se
 
K
Jag förstår inte... Har läst så många gånger om att Outdoorspeakerdepot.com är så billiga.
Räknar alla med frakten då som är på 70dollar PER högtalare? Eller har jag missat något?

/F
 
kofa skrev:
Jag förstår inte... Har läst så många gånger om att Outdoorspeakerdepot.com är så billiga.
Räknar alla med frakten då som är på 70dollar PER högtalare? Eller har jag missat något?

/F
Jag föredrog monoprice när jag köpte mina grejer för flera år sedan, men vadå, frakten är väl inte 70 dollar per högtalare? När jag kollade precis nu så blev det ungefär hälften av det (per högtalare) för en bunt in-walls och en subwoofer.
 
kofa skrev:
Jag förstår inte... Har läst så många gånger om att Outdoorspeakerdepot.com är så billiga.
Räknar alla med frakten då som är på 70dollar PER högtalare? Eller har jag missat något?

/F
Kom också ihåg att dollarn har kanske gått upp 30-40% sedan många gjorde sina köp, vilket alltså motsvarar ett rätt saftigt hopp upp i pris.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.