Y
Söker en rekommenderad dvdspelare med scart som finns i butik, någon som har bra tips?
 
Eehhhh... tyvärr Yrrol, jag tror du skrivit inlägget i fel decennium. :)

Finns väl inga DVD-spelare kvar att köpa, och finns det så har de väl inte ens Scart längre?
Butiken "blocket" borde kanske kunna ge riktigt bra resultat. Hade du bott i Stockholm så har jag faktiskt en på vinden som nog får åka till återvinningscentralen när vi flyttar nästa gång...

- Har du vägarna förbi här uppåt och lite framförhållning så skicka ett email/PM här så kanske vi kan ordna nåt bra.
 
Redigerat:
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Y
Jag vet, bluray då var det kört att få scart alls.

Kollat lite på adaptrar men dessa fanns i så många olika utföranden så vet inte vilken man bör välja, tråkigt dyra var dom också.

Ska ge bort till en i nöd som har tjocktv. (tyvärr ska det vara diskret gåva så kan inte köpa tv oxå)

Vi kan vända på frågan till; finns det en vettig scart - hdmi adapter för rimlig peng?
 
Y
Netonnet spelaren var slut i lager.

Men jag överväger den adaptern, trots sitt hemska pris.
Sen Samsung BD-J4500 bluray som verkar kunna spela det mesta, trots sitt pris på 799kr. (eller 599 om jag kör 14 mil)

Då kan har personen förhoppningsvis en någorlunda ok spelare till sin blivande tv.
Stör mig dock på att den hade lägre siffror angående ljud än dom andra; 24 bit / 96 kHz jämfört mot 24 bit / 192 kHz
 
Redigerat:
tommib
Yrrol skrev:
Netonnet spelaren var slut i lager.

Men jag överväger den adaptern, trots sitt hemska pris.
Sen Samsung BD-J4500 bluray som verkar kunna spela det mesta, trots sitt pris på 799kr. (eller 599 om jag kör 14 mil)

Då kan har personen förhoppningsvis en någorlunda ok spelare till sin blivande tv.
Stör mig dock på att den hade lägre siffror angående ljud än dom andra; 24 bit / 96 kHz jämfört mot 24 bit / 192 kHz
Om du/mottagaren ska koppla spelaren till en tjock-tv med scart så spelar det nog inte så stor roll om samplingsfrekvensen är 96 eller 192 kHz......
 
  • Gilla
Storstadsbo
  • Laddar…
Y
mummel, jag har inte konto på facebook... fast jag vet det finns en "sexystarwarsgirls" grupp så kanske skulle överväga det. :p
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Yrrol skrev:
Nu hittade jag en billig med scart. 399kr och 4 nöjda betygsättare. Borde väl räcka till en med tjock-tv och gamla dvdfilmer. philips-dvp2800

[länk]
Just till tjocktv så kommer det fungera perfekt.
 
En ny eller begagnad PS3 (eller annan konsol) kanske funkar ok?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.