Status
Tråden går ej att kommentera.
simpa81 skrev:
Hur akut? Polarens svärmor bor i brännögård. Vet inte när han ska dit nästa gång dock.
Inte akut alls. Ska göra klart badrummet innan jag fixar i tvättstugan :). Passar det hade det vart nice :)
 
Hojtar till om det är så att jag kan få ner den på nåt vis!
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Kanon (y)
 
Idag har jag dragit lite kablar.
Fick ner matningen till vägguttaget i tvättstugan som skall vara till frysen. Drog även ut 24V till Ringklocka, Golvvärme och ljusram runt brytarna.

Ser inte mycket ut men tog tid :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och vips så hade jag beställt en vindstrappa :). När det finns rabattkoder kan jag inte hålla fingrarna i styr ;)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Och vips så hade jag beställt en vindstrappa :). När det finns rabattkoder kan jag inte hålla fingrarna i styr ;)


Kan du dela med dig av rabattkoden? Skulle också behöva en vindstrapp :)
 
Rabattkoden är "vinter10" på bygghemma.se och ger 10% på hela köpet :). Vad gäller den trappen så är bygghemma.se dessutom redan billigast på den modellen :)
 
Idag har jag monterat en massa vägguttag i huset. Man behöver ju byta till 1,5 dosor när man kör med elko plus. Har även ringt rörläggaren som ska komma någon dag i veckan. Så fort han fixat rören i golvet kan jag få dit golvspånskivorna och då blir det lite lättare att arbeta :). Väntar även på T-röret till tvättnedkastet så jag kan börja bygga in röret i väggen :)
 
Ramnemark skrev:
Idag har jag monterat en massa vägguttag i huset. Man behöver ju byta till 1,5 dosor när man kör med elko plus. Har även ringt rörläggaren som ska komma någon dag i veckan. Så fort han fixat rören i golvet kan jag få dit golvspånskivorna och då blir det lite lättare att arbeta :). Väntar även på T-röret till tvättnedkastet så jag kan börja bygga in röret i väggen :)
Hur gör du för att byta dosor? Eller byter du på de ställen där du har öppnat väggar?
 
Just idag har jag bytt i väggarna som är öppna iom badrumsrenoveringen.
Det finns "senildosor" för 1,5 med men de är lite knepigare att sätta in än en vanlig enkel :)
 
Idag har det hänt en hel del.
Först på morgonen kom toaletten levererad, riktig fin modell :)
Sedan vid lunch kom lampan från Kina levererad till dörren.
Den var faktiskt i mycket bättre kvalité än jag räknade med. Riktigt tung (y)
Efter det kom rörläggaren hit och kollade vad som skall göras.
Eftersom duschblandaren satt väldigt lågt så måste vi dra nya rör till den och även ett nytt rör till toaletten.
Eftersom pannrummet inte är precis rätt under badrummet så fick jag riva taket på gästtoaletten och i pannrummet så vi kan få ner de nya rören där. Nu är halva huset en byggarbetsplats.
När rörläggaren stack och rivningen var klar så drog jag om en grupp så inte köket och badrummet ligger på samma. Konstigt nog hade den gamla pax-fläkten i badrummet en egen matning så jag använde det röret och skarvade ihop med köket :).
Imorgon kommer rörläggaren så förhoppningsvis kan jag börja lägga golvspån i veckan :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inte alla som har en sån fin toalettstol i vardagsrummet :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Lampan är faktiskt ihop skruvad med olika delar. Jag trodde det skulle vara någon helgjuten skit.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jobbigt att stöka ner den enda toaletten som går att använda :/

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och pannrummet

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tog lite tid innan jag hittade fördelningen till vattnet. Det var skruvad en platta över hålet så man såg bara rören till kranen som kommer upp :)
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Nu är det såhär att frun har någon fobi av att stå på golvbrunnen när man duschar.
Bäst hade varit om man kunde fixa en hörnbrunn men det ser tight ut med bjälken i golvet.
Så jag undrar om man kan flytta brunnen mer mot mitten av rummet?
Om jag kan flytta den 60-70cm ut från båda väggarna så kan man stå "innanför" brunnen.
Duschhörnan blir en Hafa Igloo C 100x100cm, dvs brunnen blir 30-40cm från dörrarna.
Någon som har några tankar angående detta?
Är det en bra lösning?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sammy_j
  • Laddar…
KristinaRT
Du kan inte sätta en rektangulär/avlång historia som hamnar precis under ena duschväggen?

Funderar på om det blir så bra att ha fall mot en golvbrunn utanför duschörnan - är det inte en list nertill på dörrarna som ska hålla vattnet innanför dörrarna?
 
Redigerat:
D
Låter bra som Kristina säger, du ser ju ut att ha plats längs väggen. :) Annars går det la att dra upp lite rör där i hörnet, men det är nog precis och kanske lite väl mycket jobb om du har flera möjligheter!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.