Var och titta på Pickylivings Profil 2. den ser bra ut, fint lackad osv. Men fräst spegel ger ju lite fake-känsla. Vet ni någon annan firma som gör speglade dörrar för IKEA Pax?

En bra tips jag fick av dem var att köra Pax 200 stommen plus 70 faktum skåp för att få 270 garderob för att utnyttja vår takhöjd lite bättre
 
Varför har ni snöat in så mycket på Faktum stommarna?
 
Därför att PAX passar med dessa? Metod har ingen 355mm djup och 598mm brett skåp

Eller jag antar det iaf för annars hade väl snubben på Picky living tipsat om det, lättare att beställa från ordinarie sortiment menar jag

edit: Nope, metod har inget 355mm djupt skåp
 
Redigerat:
Hemmakatten
Är lite förvånad över att du som är så noggrann med allt från golv till tak och alla detaljer däremellan väljer att köpa från IKEA. Även om priserna verkar bra från början är det knappast något högkvalitésortiment i längden. Med tanke på 20-talsstuket och din noggrannhet vore det väl lämpligare att anlita snickerifirma för kök och annan inredning.
 
Det är ju därför jag kör med andra luckor etc, men visst kan man lägga 250 000 på kökstommar och luckor, det gjorde jag i min gamla där vi valde att platsbygga. Men man måste våga testa olika metoder, lovar att återkomma vilken jag föredrar. I vårt gamla kök hade dessutom aldrig IKEA fungerat då det är mycket kringekroiga väggar etc

?pic_id=235869.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det diffar väl ca 50cm melan djupaste och flackaste delen på den väggen, många av mina grannar med samma planlösning valde att bygga för och göra den väggen slät. Men på Östermalm betyder de kvadraten rätt mycket pengar i förlust bara i kvadratmeter pris ;)
 
Inte dom rakaste dörrbladen i världshistorien, får bli att fördela det hela så man får in dörren lite till iallafall, men med fodret på plats kommer man nog inte tänka på det.


IMAG0960.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hmm, en grej för att lösa problemet med trångt vid pelaren kan vara att runda överhänget med kanske radien 200. Vad tycks?

avrunding.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RoTe och 6 till
  • Laddar…
Det var en rätt smart lösning. Borde rädda några smärtsamma ögonblick när man ska gena förbi pelaren... Men passar det runda hörnet in bland alla andra fyrkantiga hörn? Kan man få se en bild på lite avstånd? :)
 
  • Gilla
Dewe
  • Laddar…
Absolut kan fixa en annan vinkel ikväll, det finns ju inga andra hörn med så stor radie. Andra sidan har samma r10 som stenskivan i köket.
 
Det där hörnet ser bra ut. Skonar ungarnas skallar något också.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det ser bra ut. Precis som du själv är inne på så räddas du av att radien är så stor, tycker jag.
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Anders: Vad heter graniten som ni har valt till bänkskivan? Vi funderar ljusa granitalternativ till marmor.
 
harry73
Hörnan gör den tredje barplatsen mindre bra för barhäng. Testa först?
 
harry73 skrev:
Hörnan gör den tredje barplatsen mindre bra för barhäng. Testa först?
Jo, ska testa, först i VR som alltid :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.