harry73
Är fortifikationsverket inblandad gäller andra regler. Men jag tror att det inte fungerar mycket annorlunda än ett servitut. Du äger marken, men inte avloppsledning / väg eller vad det nu kan vara.
 
harry73
lnu skrev:
[länk]
Mycket pengar för ett inte allt för stort hus i Hudiksvalls utkant, men kanske någon med mer lokal kännedom vet bättre?
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
mattiase skrev:
Ajaj
Fin kåk. Smärtsamt okänsligt inrett :(

[länk]
Området var jättefint. Huset bra och snyggt utvändigt( dock inte de nya sakerna som var gjorda utomhus t.ex. Trappen) och inomhus såg det ut som en bling hade varit med och inrett! Fy fan visst smaken är som baken men i detta fall kan nog inte ens det räcka.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Blått kakel och röd kamin var väl inte så vackert men i övrigt var inte inredningen så extrem. Visst, andra tapeter skulle hjälpa och det är lite väl mycket furu i lister och annat men jag har sett värre. Häftigt med fasad i gammal slaggsten, skulle varit ett torn också.
 
Så om vi tar bort kakel kamin tapeter lister! Vad får vi kvar ja golven kanske skulle funka;)
 
harry73 skrev:
Mycket pengar för ett inte allt för stort hus i Hudiksvalls utkant, men kanske någon med mer lokal kännedom vet bättre?
Otroligt över pris
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
mattiase skrev:
Ajaj
Fin kåk. Smärtsamt okänsligt inrett :(

[länk]
Jepp. Så dålig smak har vi här i Värmland. Tar ett unikt slaggstenshus och inreder som en 70-tals sportstuga.
 
  • Gilla
Sparris
  • Laddar…
Snigla skrev:
Kanske bara jag, men för mig är detta ett jättehäftigt hus!
[länk]
Det där huset var väl ute på marknaden för ett tag sen, fast då var det helt tomt och öde.

Nu verkar mäklaren ha gjort en insats med "home styling grande" eller vad man ska säga....
 
Snigla skrev:
Kanske bara jag, men för mig är detta ett jättehäftigt hus!
[länk]
Fantastiskt hus. Hade gärna satt tänderna i den renoveringen om det hade legat i rätt del av landet, men då hade det ju såklart kostat 2-3 gånger så mycket. Snickerier och dörrar verkar vara i väldigt bra skick vilket annars är väldigt tidskrävande.
 
  • Gilla
Sparris och 1 till
  • Laddar…
Snigla skrev:
Kanske bara jag, men för mig är detta ett jättehäftigt hus!
[länk]
Själva huset är jättefint, men läget är inte det bästa. Ska jag stå ut med en industri som granne så hade jag åtminstone velat att tomten gick ända ner till ån, så att man fick nyttja den också!
 
Jag gillar hur de har försökt dölja en jätteskada i färg/tapet genom att ställa en tavla på sniskan framför :)
 
Krokkodriljo skrev:
Jag gillar hur de har försökt dölja en jätteskada i färg/tapet genom att ställa en tavla på sniskan framför :)
Sånt lär ju inte spela någon roll här i vilket fall. Man hade ju fått göra om all del och därmed spåra in allting i väggarna ändå. Samtliga ytskikt hade fått göras om. Ner med tapeter och bredspackla sen måla eller tapetsera. Slipa alla golv och behandla dessa. Nytt kök och nya badrum o.s.v. Några sprickor i tapeterna är nog minsta problemen :p
 
magda136 skrev:
Det där huset var väl ute på marknaden för ett tag sen, fast då var det helt tomt och öde.
Nu verkar mäklaren ha gjort en insats med "home styling grande" eller vad man ska säga....
Huset verkar nu vara bebott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.