Hallå!

Vi bor i en treplans souterräng-villa och har z-wave till diverse grejer i huset. Det är nog cirka 15m till vårt garage (eller, ja, carport i form av dubbelgarage utan portar) från huset och rätt stor höjdskillnad. Där har vi vårt barnvagnsförråd med en värmefläkt i som jag vill kunna slå av och på via z-wave.

Jag har en Aeotec-brytare installerad i ett uttag i garaget, och det samma så nära garaget man kan komma i huset, alldeles vid ett fönster. När jag lägger till "garage-brytaren" till systemet så fungerar den finfint, men bara i några timmar, sedan tappas den bort ur nätverket och kommer inte åter om jag inte tar bort den och lägger till den igen.

Några tankar på hur jag skulle kunna få bättre räckvidd och därmed en tillförlitlig anslutning till brytaren i garaget?
 
Har nu beställt ett par extenders (mest för att de ska fungera ner till -20) så vi får väl de om de fixar biffen.
 
Låter som en god idé. Du får berätta hur det funkar när du testat lite :)
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
De verkade inte hjälpa, inte ens när jag satte en utomhus uppe på husfasaden. Men att sätta själva brytaren i garaget i fönstret, så att den har fri sikt upp till huset, verkar ha gjort biffen. Kan också vara så att skarvsladden med inbyggd brytare har bättre räckvidd än pucken jag försökte använda först.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.