Hej

Jag bygger en hockeyrink (7x10 m) i trädgården:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har fått tag på en jättetygbild på ett publikhav som är cirka 5 m hög och 15 m bred:

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Går det att sätta upp bilden bakom sargens kortsida på något vettigt sätt? (t ex i träd) Den lär ju bli ett rejält vindfång...

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är inte gjord för utomhusbruk men det gör inget om den behöver kasseras framåt våren.
 
Kanske man kan bygga en ram av något och fästa bilden med kardborre?
 
  • Gilla
peter_sweden
  • Laddar…
Fel av Åke skrev:
Jag tror den klarar vindfånget en vinter. Det är bara att prova om det håller att göra fast den i träden.
Kanske du är hjälpt av något sånt här?:
[länk]
Jag är imponerad av ditt engagemang i projektet! Seriöst jobbat! :)
Bra ide! Återstår bara hur jag knyter fast den 6 m upp i luften. I nederkant kan jag förankra den runt tunga stenar.
 
Vad tror ni om detta upplägg? Bakgrundsbild.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En presenningsklämma sätts i övre högra hörnet. Ett flaggstångsrep sätts i klämman och kastas över en gren högt upp. Repet träs genom ännu en presenningsklämma precis under befintlig presenningsklämma. När repet dras åt hissas jättebilden upp ungefär som en flaggstång. När bilden är på plats knyts repet runt trädstammen. Samma sak görs på andra sidan.

Längst ner i vänstra hörnet sätts en presenningsklämma. Ett flaggstångsrep sätts i klämman och den andra änden av repet fästs runt en tung sten på marken. Samma sak görs på andra sidan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.