jnse skrev:
Nu helt plötsligt så började Gavex hemsida att fungera, under helgen vägrade deras Java-webshop fungera.
Det gick att beställa Hema-tippen därifrån nu, få se bara om dom verkligen hade såna hemma, eller om det kommer ett mail om att dom är slutsålda...
Hur gick det? Köpte du Hema-tippen från Gavex?
 
Gavex hemsida tycks inte funka nåt vidare.
Har skottat o skottat o "burit" snö. 3:e gången på 10 år som vi fått snö här på Österlen o jag saknar min snösläde som jag lämnade kvar i Luleå för 35 år sedan!
 
Hej! Skriver från Östhammar i Roslagen. Vi har något som kallas Östhammarsväder. När havet är öppet och det är kallt på land kan det snöa rent otroligt. Vi har lärt oss att alla snöredskap mår bra av att få ytorna "kryddade" med vanligt bilvax. Gör detta på hösten. Själv bor jag på en ås och kan tippa snön över kanten med vår snösläde med tipp. Tipsa jultomten till nästa år. Hälsningar!
 
  • Gilla
torparnorpan
  • Laddar…
J
Glädjande nog så fanns "Coop Forum Kiruna, Bolist" med på listan över återförsäljare, så då kanske man kan få tag på en ny snöplog i vinter :)(y)
 
  • Gilla
Zork
  • Laddar…
27 nov 2010 18:17 #1
Var kan man få tag i sagda tingest? Skiten som säljs på Jula och annat går ju inte att skotta med, och jag har stora ytor så jag klarar det inte ( ids inte) ta allt med en vanlig skyffel...
Har en bild men får inte in den i tråden..skumt:(

Jo,
här finns pressformarna och här tillverkas nog Snösläden med tipp:

http://www.boroe.com/Övrigverksamhe...Tippensnöslädemedtipp/tabid/1938/Default.aspx

och här köpte jag min nya "Hema-tippen" idag (den gamla, flera gånger reparerad under fyrtio år, bröt jag sönder igår):

https://grålleprodukter.se/sv/ovrigt/hematippen-snoslade.html
 
J
Jag köpte en ny snösläde med tipp från Bolist (Coop Forum i Kiruna), men det är ju inte alls samma kvalité som den gamla jag har, den kommer knappast hålla många år.
Enda fördelen är att den glider mycket bättre.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.