Hade även jag trappen full med lådor, men jobb och snö kom emellan så det blir un-boxing i morgon.
 
Har nu kört första passet med båda sågarna. Riktigt nöjd med valen! Röjaren känns stor och klumpig innan man hängt på sig den, men sedan är den riktigt smidig.

Motorsågen tyckte jag först hade lite kort svärd (13") men det räcker och gör sågen smidig när man skall kvista. Vikten var inget jag tänkte på så mycket. Den väger 5kg men det är inget mina kontorsarmar stör sig på.

Extra klinga, fil mm är ett måste och Husqvarnas nya dunk med automatiska pipar är en höjdare! Autofunktionen när man tankar funkar otroligt bra.
 
n0zen skrev:
[bild]

Idag kom Husqvarnan. Tror jag kommer att bli kanonnöjd, spontant så känns den väldigt välbyggd. :)
Så sjukt nöjd med röjsågen. Den har gått ett par timmar redan och tar sig igenom nästan allt. Selen funkar kanon och även fast jag har dålig rygg känner jag inte av den efter ett par timmars arbete. Det enda som jag är missnöjd med är att den är lite kort för mig. Jag skulle vilja ha haft den 20-25 cm längre för att få en perfekt arbetsställning. Har kört tråd och gräsklingan änsålänge, ska ge mig på sågklingan här framöver. Men i övrigt är den lätt och smidig med tanke på storleken. Var inne på att skaffa en liten trimmer utan sele som komplement men tar hellre på mig selen och slipper ont i ryggen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.