Fint hus tycker jag, från vem har ni fått detta kanon pris? Är det inklusive allt???
 
Prisuppgift!

Priset verkar mkt rimligt, hur många kvm är huset på och hur stort är garaget?
Bra idé med biorum/allrum, även vi är biofantaster. Vad har ni för värme?
Var i bygger Sverige bygger ni med hänsyn till ert pris?
 
Elisabeth78 skrev:
Huset kommer att byggas i lättbetong både ytter och innerväggar, pris på huset landar på ca 1,8 milj nyckelfärdigt, inte så illa va?  :)
Låter som ett mycket bra pris, grattis? Hur stort är det?

Har du ett ca pris på vad ytterväggarna kostar / kvm?

Bygger nämligen själv ett hus i lättbetong men nu har "vår" entreprenör gått i konkurs :( och bara plattan är klar så vi letar med ljus och lyckta efter byggare med rimliga priser som kan över. Men jag tycker det verkar som en del försöker utnyttja vårt dåliga läge och lägger på rejält på priset.

Lars
 
Vi bygger med en liten firma som heter Albohus. Huset är 163 kvm bottenplatta och ett loft på 32 kvm med sluttande tak, garaget är 60 kvm. Vi har en IVT frånluftsvärmepump som uppvärmning. Huset byggs i Trollhättan, grunden är snart klar för gjutning så vi hoppas på töväder!
 
Tyvärr har jag ingen prisuppgift på väggarna, men materialsatsen för huset går på 1 089 000. Garaget 69 000.
 
Nu är plattan gjuten! Äntligen, efter lång väntan på bättre väder! :)
 
Hmmmm,

Kan det vara så att priset är så billigt med tanke på att "Albohus" inte existerar???
Har kollat Bolagsverket o ingen firma finns registrerad med det namnet...
Inte heller Eniro har något nummer till "Albohus"...
Har ni fått F-skattsedel, försäkringsbevis...

Hoppas ni har koll på läget
 
Albohus har en hemsida :
[ftp]http://www.albohus.se[/ftp]

Telefonnumret är registrerat på
NRM UTVECKLING AB Korteredsv. 3, 461 73 TROLLHÄTTAN
och finns definitivt när man söker på Albohus på Eniro
 
Nu är huset färdigmurat och på måndag ska taket på.


Så här såg det ut för några dagar sedan:
 
  • PICT0238_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Baksidan
 
  • PICT0241_001.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Du det där blir nog häftigt när det e klart!! :) Sj har jag aldrig sett ett murat hus. Sätt in fler bilder senare. ;)
 
Får man fråga var i Trollhättan ni bygger? Jag och min sambo bor där själva, dock i lägenhet. Drömmen är ju att själva bygga ett hus i nyfunkis. Finns alldeles för få i Thn. I alla fall som vi sett.
 
Vi bygger i Källstorp vid Paradisskolan. Sista vägen till höger, huset på kullen, ni kan inte missa det. Just nu putsas huset så det är fullt med byggnadsställningar. Kom gärna förbi och titta, är vi där får ni gärna komma in och känna känslan av stenhus!
 
  • 10_003.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Elisabeth78 skrev:
Vi bygger i Källstorp vid Paradisskolan. Sista vägen till höger, huset på kullen, ni kan inte missa det. Just nu putsas huset så det är fullt med byggnadsställningar. Kom gärna förbi och titta, är vi där får ni gärna komma in och känna känslan av stenhus!
Har ni gjort mycket själva? eller är det priset som ni har fått nyckelfärdigt?

Hur är Albohus att ha att göra med?

//Jimmy
 
Priset vi fick skulle varit nyckelfärdigt, men vi har gjort en del själva och kommer ändå att spräcka budgeten. Det är tex ett hästjobb att dra elen i ett stenhus, vi har själva fräst spåren i väggarna och lagt i rör.

Albohus är billiga och servicen därefter. Svåra att få tag i och få svar, trevliga visseligen när man väl får tag på dom. Vill man inte vara mycket involverad i byggprocessen och puscha på ska man inte bygga med albohus. Kan man tänka sig att göra detta så kommer man undan med ett hyfsat pris.

Prislappen ser nu ut att hamna på knappt 2 miljoner för huset, grund och markarbeten. Då har vi valt en bättre värmepump, ett italienskt kök i massiv körsbär, kamin, innerdörrar i ek mm. Huset är ca 180 kvm i boyta och garaget i leca är 60 kvm stort.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.