Min snickare pratade om ett golvspånskivesystem där det satt justerskruvar i spånskivan, typ som Nivell har i sina reglar, att lägga på ojämt källargolv. Hittar inget på min vän i nöden (Google). Skulle få mer info imorn. Nån som vet mer redan nu? (Ta inte min beskrivning för sanning, för han lät själv lite osäker på uppbyggnaden...)
 
D
Borde inte det vara lite knöligare att lägga än Nivell? Tycker det skulle bli svårt att passa in skivorna och justera in dem i våg när man inte ser helt vad man gör och dessutom kanske måste stå på skivorna på slutet? Att justera in ett regelverk är ju inte så svårt men ett helt golv med spånskivor?
 
Joh_81 skrev:
Sådant här?
[länk]
Perfekt! Det låter som nåt sånt! Nu vet jag vad jag ska googla på! 😀 THX!
 
DIY_freak skrev:
Borde inte det vara lite knöligare att lägga än Nivell? Tycker det skulle bli svårt att passa in skivorna och justera in dem i våg när man inte ser helt vad man gör och dessutom kanske måste stå på skivorna på slutet? Att justera in ett regelverk är ju inte så svårt men ett helt golv med spånskivor?
Möjligt. Jag vill ha låg bygghöjd. Nivell o liknande känns som dom bygger högre då det ska till en regel först o därefter 22mm spånskiva. Ska googla vidare 😀
 
Hittar väldigt dåligt med info... Pris/m2 för enbart golvet (ej fläkt)? Nivell hittade jag en siffra på ca 250kr/m2 + spånskiva
 
Hawkai skrev:
Hittar väldigt dåligt med info... Pris/m2 för enbart golvet (ej fläkt)? Nivell hittade jag en siffra på ca 250kr/m2 + spånskiva
Som referens. Jag bygger Granabs system nu 33kvm med ventilation. Betalade 515:-kvm upp till regel inkl fläkt och alla rör i golvet. Ingen spånskiva inkluderat alltså. Frakt och lån av verktyg tillkom på priset. Får dock tillbaka verktygskostnaden om jag skickar tillbaka allt.
Fläktsystemet gick på 8875:- inkl moms inkl projektering och regelsystemet kostade 8125 inkl moms,

Nivell och Granab kostar rätt lika.

Giha har jag hört ska vara ett dyrare system så jag plockade aldrig in offert. Fick pris på 12000 från JAPE inkl fläkt och matta som bygger riktigt lågt men det föll på att det blev dyrare än granab/Nivell för att flytspackla upp till jämnt golv.

Jag ville också ha lägre bygghöjd men projektören lyckades få in 30 mm rör under golvet med tillräckligt flöde. Jag slutar på ca 62mm upp till spånskiva så helt OK. Giha bygger som lägst 52mm.

Det lät som att 33kvm var precis på gränsen för 30mm rör men vi klarade det med 2 frånluftsrör från fläkt.

Har bara positivt att säga om Granab för övrigt. De är riktigt hjälpsamma och trevliga trots att man är en mycket liten kund.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.