Snailman
Skiljer som mest två cm mellan högsta och lägsta ponlt utefter väggen, går det att kapa alla till samma mått, eller måste man ha överkanten vågrät för att det inte ska se konstigt ut?

De kommer bli omkring 8 cm höga, är 30 cm kvadratiska plattor.

Rummet är 2,5x3m med en dörr i mitten av båda kortsidorna.

En fråga till ovankanten hur gör man där, målade väggar vita och mörkt klinker.

Nåt i den här stilen.
http://www.titania.se/Global/Projek...en-tvättstugerenovering-för-Brf-Häradskär.jpg
 
Redigerat:
Överkanten bör vara vågrätt, men nu blir det mer som en golvlist och ser troligen lite konstigt ut om det skiljer 2 cm på max 8 cm höjd.
 
Snailman
Ja, det låter lämpligast, att tänka på den som en golvlist, ska förståss se till att fogarna linjerar med väggen, har några ytterhörn också kan välja mellan att låta den ena plattan gå förbi den andra eller att gera 45° , kanten ser likadan ut som ovansidan av klinkersen, nån åsikt om detta?
 
Snailman
Ok, har fogat golvet nu, så om det är någon mer som har något att tillföra innan jag börjar med väggen ?
 
Jag gjorde så i min källare, fyllde ut med latex ovanpå och sen målade på det, ville kunna spola rent med slang någon gång om året..
 
Snailman
islander skrev:
Jag gjorde så i min källare, fyllde ut med latex ovanpå och sen målade på det, ville kunna spola rent med slang någon gång om året..
Ja, latex låter bra gjorde så mot takgipsen i badrummet från väggens kakel och målade taket och latexen
 
Snailman
IMG_20160206_173506764.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Så här blev det. (Har torkat golvet med en halvblöt trasa därför ser fogen flammig ut.)
 
  • Gilla
anders07
  • Laddar…
Snyggt!
Och oklanderlig plattsättning runt golvbrunnen!!! :)
 
Om det bara är plattor på golv (teknikrum osv) så kapar jag oftast alla i samma mått, i badrum alltid i våg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.