Kom gärna med lite åsikter!
 
  • fasad_fram_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
planlösning
 
  • Hus_planlsning_2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
optimum
Vet ju inte om hur tomten ser ut men utgång till baksidan endast via sovrum.
Vardagsrum - möblerbart?


mvh Roland
 
Vi har väldigt lite tomt på baksidan. Vardagsrummet är lite svårmöblerat, men det var den bästa lösningen vi fick till ::)
 
Det som känns minst bra är den smala/lilla entrén. Den kommer att kännas trång, tyvärr. Försök gör den bredare!

Vad ska det stora rummet bredvis vardagsrummet användas till? Sedan finns det tre sovrum(?) utöver det, om jag har förstått rätt. För ni ger väl inte de minsta rummen till barnen?  ;)

Jag gillar kök/matsal/vardagsrum som ni gjort. Då utnyttjar man ytorna maximalt istället för att ha en matsal som står tom förutom då gäster kommer och äter. Har ni möjlighet skulle jag göra sällskapsytorna ännu större och det är då min fråga om vad det stora rummet är tänkt för uppstår.

:)
 
Hemmabiorum, vi har ett stort filmintresse och därmed en projektor som ger stor bild, rummet kan göras om till 2 sovrum i framtiden om det behövs, det minsta rummet ska vara datarum. Vi har även ett loft på ca 20kvm ovanför hall, tvättstuga och klädkammare.
 
Mina synpunkter:
* 2 duschar och ett bad? Kan man inte ha ett wc/duch och ett wc/bad med duschmöjligheter i badkaret.
*Badrummet är stort, men känns trångt eftersom handfatet trängs precis vid passagen vid wc.
* Den sneda väggen i korridoren ger två svårstädade hörn i dischen oche en omöblerbar korridor. Sneda väggar ser roligare ut på ritning än i verkligheten! Kostar yta.
* I wc/dusch är dörren mitt för toastolen. Inte kul för den som råkar glömma låsa. Varför inte byta plats med handfatet?
* Entre´n känns trång, mörk och är omöblerbar. Jag upskattar en sittplats när skor skall knytas, barn skall vänta etc.
* Braskaminen kostar utrymme och låser möblerbarheten. Den skulle kunna stå vid den lilla väggen mot kyl/frys eller mellan någon av sovrumsdörrarna.
* Jag är ingen älskare av öppna kök. När jag har middagar så vill jag kunna stänga om disken och röran efteråt.
*Pulpettaket gör att huset ser stort och lite klumpigt ut. Det beros på hur omgivningarna ser ut om det passar in eller ej.

....men det är ju mina subjektiva åsikter.
Som tur är så tycker man olika.
 
Huset kommer att byggas i lättbetong både ytter och innerväggar, pris på huset landar på ca 1,8 milj nyckelfärdigt, inte så illa va? :)
 
Huset kommer att ligga på en kulle, och de andra husen i området ligger nedanför, vi tror att det kommer att passa med pulpettak. Bra tanke det där med braskaminen, det tål att funderas på...
 
Duschen i det stora badrummet har glasdörrar som man kan fälla in när man inte duschar och tar därför ingen plats. Bra tanke med att byta plats på toalett och handfat på lilla toan.
 
optimum
Om ni har funderingar på att möjligheten ska finnas för att göra om filmrummet till två sovrum så skulle två fönster vara bäst att sätta dit från början. Nuvarande fönster sitter nästan väll mycket i mitten och det krävs en del för att dela upp.

Förslagsvis sätt dit en dörr som ni har i sovrummet så kan man gena rakt igenom det rummet om man vill nå baksidan.

Priset verkar kanon och blir massor med hus för de pengarna.

mvh Roland
 
Det finns ett fönster inne i hörnet på det stora rummet, det är det som syns längst bort till höger på fasadritningen
 
En synpunkt kan vara att det går åt lite väl mycket yta till icke möblerbar "korridor".
 
Tycker ni ska göra om hall mot vardagsrumet. Trångt utrymme och svårmöblerat.

Dörrarna i alla rum har ni satt i hörnorna. Men till toaletten i hallen är den placerad i mitten?

Vore det inte trevligt om man kunde se vem som står i dörren och ringer på?

Ska ni ha köksmöblerna i vardagsrummet? Då får ni fettfläckar överallt till slut.

 
Huset ser fint ut, men det verkar bli mörkt, hele entré- och korridordelen har ju inget naturligt ljus! Och ska ni ha högt i tak i vardagsrummet, varför inte glasa upp lite mer bredvid köket (där jag antar att matbordet kommer att hamna)?

Vardagsrummet ser aningen trångt ut om ni har tänkt er både soff- och matgrupp.
Även det stora badrummet ser lite trångt ut, men det kanske funkar om man fäller in duschväggarna som ni tänkt er. För övrigt tror jag att två duschar är ett måste om man har tänkt sig att ha mer än ett barn, eller nattgäster. (Dessutom skulle jag inte vilja hoppa ner i mitt nya fina bubbelbadkar utan att ha duschat först).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.