Hej.

Är på jakt efter en effektiv avfuktare för torkning av tvätt till en liten tvättstuga. Då det rör sig om en liten tvättstuga, ca 5 kvm och just fokus på torkning av tvätt är det effektiv torkning av tvätt samt smidig storlek på avfuktare som är prioritet ett vid val. Försöker kika test osv på nätet men hittar inget färskt som ger svar på min fundering. Har ni där ute några bra tips samt varningar vad gäller olika avfuktare?
 
Åsa Lund
Kolla Woods Ds15f, om det kan vara nåt?
 
Woods är som sagt en bra och prisvärd avfuktare. Lång garanti om du registrerar på hemsidan med:)
Ämne fremax
 
Vi har en från Jula som stånkat och gått i några år nu.

Protte
 
Woods ska ju vara de bästa men vill bara säga av egen erfarenhet att även en liten avfuktare av okänt märke gör stor skillnad. Har en liten på hjul som inköptes för några tusen och tvätten torkar på ett dygn trots att tvättrummet håller sådär 16-17 grader. Tar nära tre dygn torka tvätten utan avfuktare.
 
Jag har en woods ds 28, och hela fuktiga källaren blir bra. Ds15f skulle göra dig mer än nöjd. Kanske kan vara bra om du kan koppla in en slang till avloppet istället för att tömma manuellt?
 
Jag har sneglat på Woods DS 28 men har börjat överväga Woods DS 40 som "fläktar" på tvätten och gör att den enligt reklamen torkar på ett par timmar. DS 40 är kanske lite för stor och dyr jämfört med vad du tänkt dig.
 
Claes Sörmland
Kör en Mitsubishi MJ-EZ6CX i en liten källare som används för tvätt. Mycket nöjd - tvätten är torr över natt. En fördel för mitt utrymme är att det är en sorptionsavfuktare så den fungerar också när det blir rejält sval i den lilla källaren. Har också en bra fläkt som går att rikta mot tvätten eftersom att den är designad för just tvättändamål.
 
Blir nog en Canvaq q air D14. Någon som kör den?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.