Hej

Jag hade en Luft/luftvärmepump SC3325 i källare som gick sönder och efter några mail senare med Qlima så bad dom mig bara att plocka ner den och åka med den till butiken där jag köpt den så glad i vågen så åkte jag och lämnade in den och sedan kom jag hem med min nya Qlima SC3325 och var RÅ TAGGAD att börja sätta upp den efter som den är "snabb" koppling på den så gör jag det själv för det gjorde jag med den förra.Men när jag öppnar den nya SÅ ÄR DET INGA ANSLUTNINGSRÖR MED!!!
Är det någon som har köpt denna luftvärmepumpen nyss och haft samma problem eller har jag fått fel?Jag har dubbel kollat på kartongen och jag får det till att det är samma som jag hade men nu verkar det inte vara "snabb" kopplingar på den längre :(

OBS!Den som gick sönder berodde inte på kopplingarna utan det var lagrena i fläkten som hade gått sönder,så jag fick en ny :)

Men vad hjälper det när man måste ta hem en auktoriserad firma nu för att installera den :(
Köpte min på Jula.

Tacksam för svar.

//Robban
 
Det är numer lag på behörig installatör, säkert därför.
 
Aj fan!Då kommer det bli en dyr historia då :( ska fan maila Qlima och se om dom står för installationen eftersom dom sa att jag skulle byta hela produkten.
 
Tror nog det bara är garanti på själva aggregatet. Står det verkligen "SC3325" på nya kartongen och inte bara "S3325"? Om det suttit en LLVP där innan behöver det inte bli så dyrt med ominstallation då mycket är så att säga förberett.
 
Jo det var så att jag hade fått fel,jag hade fått en S3325 och har nu varit in och bytt till en SC3325 :)

Detta löste sig bra det ;)
 
  • Gilla
237
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.