Det skrev jag inte eftersom jag inte vet men om det är som jag tror att 1820 laddar med 2A så tar det drygt 2 timmar att ladda ett 4Ah eftersom man då laddar med 0,5C.
 
Så ska man köpa Bosch eller Makita kitet?
 
Det skrev jag inte heller och jag tror nog att deras maskiner är så pass lika i kvalite att det är upp till egen preferens, ville bara ta bort din tvekan angående framtidssäkerhet med hänsyn till laddaren. Jag är rätt säker på att 1820 klarar att ladda även de senaste 6Ah batterierna.

Har sjäv tre 18V boschmaskiner (GSR18, GDX18 och GST18) och är nöjd med alla tre.
 
Har länge funderat på en liten handöverfräs/kantfräs. Spanat på både Bosch GKF600 med TE600 & Makita RT0700C-X5J . Makita kittet verkar trevligt överlag, då det fungerar med Festool skenor ihop med Makita Adapter 194579-2, så jag "slant" på tangenterna & beställde en RT0700CX5J nu, när Bygghemma har lite "vinter10" rabatt. 2073kr inkl 49kr exp.avgift. Ja det får duga, har ju vid något tillfälle gått att få tag på någon hundring billigare. Men nu eller aldrig :)
 
Redigerat:
frav skrev:
Har länge funderat på en liten handöverfräs/kantfräs. Spanat på både Bosch GKF600 med TE600 & Makita RT0700C-X5J . Makita kittet verkar trevligt överlag, då det fungerar med Festool skenor ihop med Makita Adapter 194579-2, så jag "slant" på tangenterna & beställde en RT0700CX5J nu, när Bygghemma har lite "vinter10" rabatt. 2073kr inkl 49kr exp.avgift. Ja det får duga, har ju vid något tillfälle gått att få tag på någon hundring billigare. Men nu eller aldrig :)
Är det likadant monster kit som toolab säljer? Isf är det jag har. Mycket trevlig maskin och tillbehör!
 
iwe skrev:
Är det likadant monster kit som toolab säljer? Isf är det jag har. Mycket trevlig maskin och tillbehör!
Jo det skall vara Makita RT0700C i kitt X5J hos båda. "RT0700CX5J". Ska bli trevligt att ha detta i verktygsarsenalen.

http://www.makita.se/tool/14958/RT0700CX5J.html
 
Redigerat:
  • Gilla
iwe
  • Laddar…
frav skrev:
Har länge funderat på en liten handöverfräs/kantfräs. Spanat på både Bosch GKF600 med TE600 & Makita RT0700C-X5J . Makita kittet verkar trevligt överlag, då det fungerar med Festool skenor ihop med Makita Adapter 194579-2, så jag "slant" på tangenterna & beställde en RT0700CX5J nu, när Bygghemma har lite "vinter10" rabatt. 2073kr inkl 49kr exp.avgift. Ja det får duga, har ju vid något tillfälle gått att få tag på någon hundring billigare. Men nu eller aldrig :)
Ja jäklar det är en riktigt fin maskin. Hade en men bytte iväg den mot en of1400 från festool för att jag behövde 1/2" fäste. Men man blir sugen på att klippa till på en igen. Så jäkla smidig med sin fixed base och vinkelbasen är grymt fin i ett fräsbord då man kan lägga ner den i vinkel och få till riktigt intressanta former.
 
Sådant fäste har jag byggt, väldigt användbart. Jobbar på att få det kompatibelt med min nya bosch gmf 1600 fräs för tillfället. Byggt i trä, funderar om det vore möjlilgt att bygga om det dock i metall.
 
MathiasS skrev:
Med 20 min tillgodo fick jag ordern lagd på skena, tvingar och skarv. Går på 2015 budget.....
...verkar inte vara någon raketfart på leveranserna från Bygghemma....
 
MathiasS skrev:
...verkar inte vara någon raketfart på leveranserna från Bygghemma....
Bygghemma gör ingenting, dom beställer från sin levereantör som levererar direkt till dig.

Gjorde en order på typ 10 produkter, tror jag fick typ fyra leveranser och lika många fakturor.
 
MathiasS skrev:
...verkar inte vara någon raketfart på leveranserna från Bygghemma....
Nä, fick besked idag om skeppningsdag den 13/1 :(

Den som väntar på nåt gott väntar alltid för länge ;)
 
Ja jag ser nu att skeppningsdatum är den 7/1 och det beskedet fick jag den 4/1. Verkar annars vara en smidig nätbutik, väldigt enkelt att beställa och komma igenom kassan.

Vänta på prylar man beställt är fanimej helt orimligt irriterande faktiskt. Det borde ju vara skitsamma om sakerna kommer den ena eller den andra veckan, men det är det inte.....:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
MathiasS skrev:
Ja jag ser nu att skeppningsdatum är den 7/1 och det beskedet fick jag den 4/1. Verkar annars vara en smidig nätbutik, väldigt enkelt att beställa och komma igenom kassan.

Vänta på prylar man beställt är fanimej helt orimligt irriterande faktiskt. Det borde ju vara skitsamma om sakerna kommer den ena eller den andra veckan, men det är det inte.....:)
För mig fick det gärna ringa på dörren samma sekund som man druckit upp kaffet efter beställningen. :)
 
  • Gilla
fgo och 1 till
  • Laddar…
Jag la min beställning på nyårsafton, skickas den 28/1 😠
 
Jag beställde min GTX 10 XC på nyårsafton och den gick i går som den skulle men när man har med DHL att göra så kan det strula till sig endå (Sändning på terminal - Kapacitetsbrist - Inväntar nästkommande avgång/utkörningstillfälle) så man får ju hoppas den är hel när den kommer fram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.