image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hej !

Undrar ifall någon vis person, kanske har en lösning på detta ! i min källare så har vi satt upp en tilluftventills dels för få bättre luft samt för braskaminen skull. Den har nu varit uppsatt i ca 3 år och inga problem alls! Inte förrens nu i dagarna, upptäckte att silikatfärgen har släppt Se bild 1, Öppnar upp för att kolla var vattnet kommer ifrån, upptäcker då att isoleringen runt röret är fuktig blöt,Tar bort isoleringen och upptäcker att insidan, in mot rummet är det fuktigt, men inte längre in, Se bild 2,
Vad kan man göra för att slippa detta tråkigheter, Har ingen aning om var vattnen kommit in !! Kanske är det kondens, isoleringen är idag ngn slags frigolit aktig sak, som är rund, Man kanske skulle isolera med vanlig isolering runt ?!? Tipps emottages
 
Det är säkerligen kondens. Har du tallriken fast blir det "rundgång" mellan varm och kall luft och då släpper det fukten som kondens...
 
Det brukar finns plaströr för väggenomföring om du köper en sats typ fresch eller pax.
 
Hej igen! Förlåt , men har varit kanska otydlig ! Idag sitter det frech ventil med plast rör! Jag tog bort det för o se om det kommit vatten utifrån eller någon annan plats ! Mellan röret o betong väggen satt det skumaktig sak som skulle täta ! Se bild ! Men i röret så är torrt som öknen ! Så hur blir man av med kondensen ?? image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Ett tilläg ! Skumaktiga biten var blöt alt full med kondens !!!
 
  • image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
I med plaströret och täta med fogskum inifrån. Så hade jag gjort ��
 
DSL ovanför talare ! Du har en poäng ! Fast men skall använda sig av en isolerstrumpa ! Hittills vad jag har kommit fram till är att det dåligt isolerat ! Därför uppkommer kondens ! Skall testa det ! Återkommer med svar !
 
Hej ! Nu så har jag isolerat ! Vad jag gjorde det var : köpte isolerremsa ! Tog remsa runt röret , band fast isoleringen men ståltråd ! Upptäckte då att isoleringen åkte av när jag stoppa in röret i hålet! Tejpa isoleringen men silver tjep runt röret ! Pressa sedan in röret i hålet ! Täppte igen hålet med isoleringen både både från utsidan o insidan ! Tryckte upp isoleringen o pressa in med vinkeljärn ! Haft så i några dagar o ingen kondens än så länge ! Man kan använda fogskum ! Men skulle manbehöva lossa det någon gång i framtiden då blir det svårt !
Men alla sätt är bra utom de dåliga ��
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.