krokodilen73 skrev:
Hmm ingen centraldammsugare?

Satan vad rädda ni kommer att bli när det blir halloween-pranks utanför det fönstret i höst när ni fredagsmyser i soffan. :)

/C
Nej, har aldrig haft tanken på det heller faktiskt!


Ja, får nog bli några lampor där ute sen :D
 
Sjöolsa skrev:
Dagen D :cool:


[bild]


Vattendetektor installerad, cool(och kan tillföra nytta) produkt. Ska sätta en under diskmaskinen också.

[bild]
Ska det ej sättas i en matta i skåpet ?
 
T
Polos skrev:
Ska det ej sättas i en matta i skåpet ?
Jo, naturligtvis, det följer inte "säker vatten" nu precis och den detektorn gör inte mycket nytta där den ligger nu:(
 
tank77 skrev:
Jo, naturligtvis, det följer inte "säker vatten" nu precis och den detektorn gör inte mycket nytta där den ligger nu:(
Jo det ska sättas en matta. Har så länge en matta under skåpet, likadan som unedr diskmaskin.
Tror nog att detektorn gör mer nytta än ingen i alla fall.
 
Badrum #2 nästan klart... Spegel och glasvägg på plats. Ska bara fogas klart också.
Hittade en prick/defekt på spegeln i badrummet där uppe. Så glasmästaren ska skära ner den och har beställt ny.


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
Lite OT
Någon som har bra tips hur man fäster bärlina i träd?
Finns det något bra sättt utan att skada trädet? Har sett förslag på fransk skruv eller genomgående. Har inget emot det men man vill ju inte döda trädet...

Ska bygga en liten koja/platform mellan två tallar och 1-2 plintade stolpar tänkte jag.
Tänkte sen sätta typ en sån här från platformen, barnens inflyttningspresent ;)
http://www.bygghemma.se/utomhus/tra...anor/rutschkana-horby-bruk-1050-gron/p-371727
 
Sjöolsa skrev:
Badrum #2 nästan klart... Spegel och glasvägg på plats. Ska bara fogas klart också.
Hittade en prick/defekt på spegeln i badrummet där uppe. Så glasmästaren ska skära ner den och har beställt ny.


[bild]

[bild]
Riktigt snyggt och stilrent
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Medan du väntar på ny spegel hinner du lägga värmeslingor bakom spegeln. Så praktiskt om man har bad/dusch i rummet.
 
Senior skrev:
Medan du väntar på ny spegel hinner du lägga värmeslingor bakom spegeln. Så praktiskt om man har bad/dusch i rummet.
1:a april redan?
 
Nej, 2:a februari. Varför skulle det vara första april?
 
Om man har tillräckligt god ventilation immar inte speglar ;) Gör om gör rätt pojkar, hehe.
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Jonatan79 skrev:
Om man har tillräckligt god ventilation immar inte speglar ;) Gör om gör rätt pojkar, hehe.
Om man har en spegel monterad mot källarvägg, som jag har, så krävs det en orkan för att undvika kondensutfällning på spegeln.

Jag tar tacksamt emot tips för hur jag undviker kondens i mitt fall. Så jag kan göra om och göra rätt!
 
Hmm, kanske sätta en distans bakom spegeln och sen en snygg ram runt så du får lite luft bakom?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.