Ni som har torkskåp, ungefär hur ofta använder ni detta?
 
Hänger alltid all tvätt i det dock kör jag sällan värmen. Tvättar max en tvätt om dagen så det hinner alltid torka av sig själv tills dagen efter.
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
Använde det ofta för att hänga tvätt som skulle torka, använde aldrig värmen. Slängde ut det och satte en torktumlare ovanpå tvättmaskinen och kunde använda ytan där torkskåpet stod till förvaring, bänk + skåp. Vi har lånat en torkställnnig men den var vi aldrig behövt använda, allt torktumlas, och har hitills inte varit något problem. Torktumlaren är A+++ så vi har inte märkt något direkt på elräkningen heller.

/S
 
Stog i valet mellan torktumlare och torkskåp, men lutar åt att vi skippar torkskåpet och kör VP i tvättstugan.
 
Vi kör torktumlare jämt. Torkskåp inbillar jag mig är skonsammare mot kläderna men tar ju mycket mer plats... I hallen har vi dock en garderob som i botten har alla värmerören från källaren och fördelare så där kan man med fördel torka ytterkläder och skor (går under namnet "torrskåpet")
 
KristinaRT
På vintern är det oslagbart för att torka ungarnas kläder till nästa skoldag (hinner inte torka över natten utan värme).
Resten av året använder vi det som torkställning, förvånansvärt många saker mår inte bra av att tumlas (träningskläder, vissa kläder med tryck, stickat, en del underkläder etc), och håller längre och ser finare ut om man inte tumlar dem.

Skulle aldrig vilja vara utan varesig tumlare eller torkskåp, så när vårt gamla skåp gick sönder för 1,5 år sedan var det en självklarhet att köpa ett nytt!

Men det är klart, om vi inte hade barn och bara använde bomullskläder eller arbetade i ett yrke där man ha arbetskläder som tillhandahålls av arbetsgivaren hade jag kanske tänkt annorlunda....
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.