Jag håller på och gör om dotterns rum. Hon har en fristående garderob. Den har stått mitt på en vägg men vill nu flytta den till hörnet av rummet. Problemet är att där jag vill ha den finns eluttag och tele/datauttag. Hur kan man lösa på bästa och snyggaste sättet?
 
tommib
Såga hål i sidan eller bakstycket på garderoben så att du kommer åt uttagen om du behöver dem. Om du inte behöver dem, ställ garderoben för. Ev kommer du behöva en tunn passbit mot väggen med uttagen.
 
Jag tror att datauttaget kommer sticka ut för mycket i garderoben om jag sågar hål. Har trådbackar längst ner. Men funderar på att ställa garderoben en bit ut från väggen (så man kommer åt uttagen) och sen sätta en passbit. Kanske bra sätt å gömma modem/router!?
 
tommib
Jag skulle inte pula in modem/router på ett ställe där du inte kommer åt dem enkelt, eller där det blir varmt för dem. Använder du datauttaget? Annars ställer jag mig väldigt tveksam till att det skulle sticka in i garderoben. Även om du använder det finns det nätverkskabel med vinklade kontakter så du borde kunna plugga i en sån. Om du ändå har möjlighet att ställa garderoben en liten bit ut från väggen är det troligen snyggast. Du slipper också göra hål i garderoben.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.