Hej gott folk! Nu är det ju nytt år och då tänkte jag äntligen börja ta itu med den där renoveringen jag funderat på i flera år nu...

Min bostadsrätt är super fin, men den känns lite dåligt planerad.

Ledsen för den löjliga paint skissen :)

Såhär ser den ut nu:


planlo?sning.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Såhär tänker jag:

planlo?sning ide? 2.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



eller:

planlo?sning ide?.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Vad tror ni vore mest praktiskt? Är det för dyrt eller omständigt att byta plats på kök/sovrum? Jag har ingen aning..... Vad tror ni vore mest populärt hos en potentiell köpare...? Genomgångsrum tror jag inte är jättepoppis... ;-) Köket/sovrummet är mot innergården så att ha det stora v-rummet som sovrum är otänkbart. Att flytta in köket där vet jag inte. Lgh är på 52 kvm för att få nåt slags hum :)

Tack på förhand,
Linnea
 
Sista alternativet verkar bra, då blir det 2 r&k samt att man kan stänga om sig i sovrummet, detta hade jag föredragit om jag var å kollade på lägenheten..
 
Du får nog kolla med styrelsen vad de säger om att flytta köket. Ändra på stammar brukar inte vara så populärt.
 
Ja precis Marre- jag tror också det är bäst. Men kostsamt också...

Robert- Jo, har inte kommit så långt än men anar att det nog är klurigt. Kanske kan man passa på när stambytet ska göras inom ett år.

Funderar på att kolla med grannarna under mig då kanske man kan köra nån kombinerad historia.
 
Byta plats på kök och sovrum är inte bara stammarna för vatten/avlopp/el som behöver ordnas. Dessutom måste ventilationen dras om eftersom du i kök behöver frånluft och i sovrummet tilluft. Just det här med ventilationen glömmer många när de gör exakt det du funderar på! (Sett mer än en lägenhet med det här problemet) Kommer surt i efterhand med dålig luft i sovrummet och matos som stannar i flera timmar efter matlagning.
 
Det stora X:et, är det en murstock eller liknande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.