Någon som är kunnig på området espressomaskiner? Vill ha tag på marknadens bästa för hemmabruk. Min italienske vän föreslog Saeco...

Viktigast är förstås att själva espresson är perfekt och att man använder nymalda bönor. Inte heller fel om man kan få en skummande cappuccino.

Kvaliteten är a och o och den kan få kosta - bara den är bra nog!

Sedan vill jag även införskaffa en snygg och bra köksvåg. Tips?
 
Om jag får köpa en bit av din mark till bra pris så ska jag köpa en värstingsespressomaskin på företaget, så får du dricka hur mycket du vill... :D

Jag var på Formex och gick från monter till monter och förhörde mig, meningen var att slå till - men det är ju mer "företagsmaskiner". Har även kolla in typ på Werner&Werner men "hemmamaskiner" kör oftast med malda bönor, jag vill ha hela bönor som mal för varje bryggning. Sen är tyvärr alltid privatmaskinerna lite "billiga" i materialen. Men typ House och ROOM har då haft snygga grejer - och dyra - men bra?!??

Men det bidde inget på Formex, jag har inte plats i nuvarande kök, måste alltså bygga hus först... ;)

För övrigt är vi utan bryggare nu, brygger i filter direkt i kopparna... Varför? Jo för jag tycker kaffebryggare är så j-kla fula och tar så mycket plats...
 
Jag känner inte till kvaliten men sicken jädrans snygg maskin AEG har kommit med :surprised:

Vi har deras Alutec vitvaror och nu har de en inbyggnadsbar som matchar perfekt.

Hmm kanske skulle man kasta ut den nya micron och sätta in denna :D

Jag dricker inte mycket kaffe hemma och när jag dricker vill jag ha gott kaffe, min utrustning är en liten gamaldax mocca bryggare, en sån där i aluminuim som är åttakantig. Det blir verkligen bra kaffe.

När vi är mer folk så har jag en annan klassiker nämligen Don Pedro, ni vet två glaskulor ovanpå varandra. Bra mycket godare kaffe än från en elbryggare tycker jag, dock lite bökig att diska.
 
Miele CVA 620 är snygg, bra, dyr, inbyggd och maler hela bönor.
Kan vara värd att titta på.
 
Jag är ju annars även oerhört förtjust i de "manuella" tingestarna. Om inte så är de betydligt vackrare att se på. Se t.e.x. Pavonis Europiccola-serie.

http://www.pavonishop.com/lapaveuresma.html

Men frågan är om det ändå inte är bekvämast och enklast med en "modernare" variant. Det får ju inte bli "jag är sugen på en espresso, men jag orkar inte göra en"... ;D
 
Snygg köksvåg, kolla in märket Soehnle.

http://www.soehnle.com

Jag har själv modellen som heter Cyber. Fungerar utmärkt och är snygg.
 
Novis skrev:
Miele CVA 620 är snygg, bra, dyr, inbyggd och maler hela bönor.
Kan vara värd att titta på.
Säger bara en sak; Beroendeframkallande.
Vi har inte flyttat in ännu , men jag tog hem den och ställde den på diskbänken för att testa den då jag var nyfiken. Den står där ännu, (till min frus stora förtret).
Har för mig att försäljaren sa att det satt Saeccoverk i den.

/Calle
 
Vi har en Philips EspressoBar som är helt OK. Helst hade jag ju haft en i mässing och rostfritt med manometrar, men... ;)

Kör med Lavazza, men Sega Fredo är även OK.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.