Intressant!
Går i liknande tankar och vill ha samma stuk som du tänkt dig, tror jag.
Är det lösvirke eller byggsats? Hur stort?
 
Lösvirke på 77 kvm - egenritat
 
Har du några ritningar att dela med dig av?
 
Har inget att ladda upp nu och tror inte jag gör det heller då det är lite tråkigt att få planlösningen utdömd då jag redan byggt väggblocken 😀
Eventuellt så gör jag en tråd om bygget närmare våren då det drar igång på allvar.
Själv tycker jag att planlösningen är optimal då jag fått in 3 sovrum, badrum med bastu, en ordentlig hall, allrum/kök utan ytdödande korridårer, fick även plats med ett oisolerat skidföråd på dessa 77 byggytekvadrat

//E
 
PM skickat !
 
@carrera86 svarar på en gammal tråd. Är i takterna med att planera/bygga fjällstuga och har två frågor:

1. Hur gick det med fasaden, körde ni på svarttjära? Hur har det gått med fasaden efteråt? Räknar ni med att behöva ”måla” om och behandla om?

2. Låter som en genomtänkt planlösning!! Vi försöker få till något liknande så om du kan tänka dig att dela med dig planlösning (här eller PM) vore det toppen!
 
flamman100 flamman100 skrev:
@carrera86 svarar på en gammal tråd. Är i takterna med att planera/bygga fjällstuga och har två frågor:

1. Hur gick det med fasaden, körde ni på svarttjära? Hur har det gått med fasaden efteråt? Räknar ni med att behöva ”måla” om och behandla om?

2. Låter som en genomtänkt planlösning!! Vi försöker få till något liknande så om du kan tänka dig att dela med dig planlösning (här eller PM) vore det toppen!
vi körde Svarttjära från Auson, blev riktigt snyggt. Enligt anvisningarna skall man mål en andra strykning efter 1 år så det var väl dags för det för 1 år sen men det är fortfarande snyggt. Lukten försvann ganska snabbt
 
  • Svartmålad träfasad på hus med träbord och snöskyffel, snö på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hund3 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.