Tänkte jag skulle ordna ett larm till huset. Jag vill ha en app att styra det med och 2 kameror 2 magneter. Det ska inte vara kopplat till larmcentral utan det ska komma till mobilen istället. Vill gärna att det ska gå att köpa till fler sensorer om så önskas. Jag är inte så intresserad av att köpa ett larm för 10 000-15 000 kr utan vill att man ska komma billigare undan.
 
Ursäkta, har du provat att söka igenom forumet. Finns hur många sådana som här frågor som helst. God fortsättning !
 
Ja jag har kollat hur mycket som helst. Man blir inte klok på vilket man bör välja för antingen så är det rent dyrt eller är det bara abonnemangs larm. Jag hade mycket väl kunnat köpa verisures larm och sen säga upp det direkt men då kan jag inte använda kamerorna om jag förstått det rätt.
 
D
Ska du bara ha kameror utan detektorer så tycker jag du lika gärna kan köpa två hikvision nätverkskameror på aliexpress för 1300kr/st och koppla antingen till en nvr eller nas.
Två magnetkontakter är inte så värst mycket till larm så du kan du ta i princip vad som helst.... kanske hemautomatisering istället så blir det billigare?
 
Mm...brukar sällan passa ens egna krav. Håller med där med kameror. Är lite i samma sits själv. Lutar mer och mer åt SPC. Dock har jag också haft lite svårt att hitta hur man kan integrera egna kameror med larm. Funderar att köra dessa utanför istället i mitt Z-wave system och integrera den vägen med larmet. Finns en bra men lång tråd om SPC. Kanske med dina krav göra ett larm av Z-wave med kameror etc
 
Nu är det så att jag är ju ingen teknik kille så att koppla ihop en massa prylar är inte min sak precis. Jag vill ju att det är ett larm med kameror som jag sätter upp och kan styra på mobilen..inga massa andra finesser. Har 3 hundar, 1 ute i hundgård och 2 st 2 meter från sängen så jag hör om där kommer någon när jag är hemma..vi bor på landet. Larmet ska vara till när jag är hemifrån.
 
D
Jag tror problemet är att inget larm integrerar andra tillverkare kameror i systemet om de inte specifikt erbjuder den funktionen. De lägger in en länk till själva kameran så får man titta i realtid. Så fungerar Ksenia.
Sökte lite i forumet och SPC verkar buffra ip-kameran och skickar till larmcentral. Privat får man skriva ett script? Säkert någon annan som vet...
 
Vet någon hur det är med alert alarm? Kan man ha dom i 2 år på Abb och sen ha det som sitt eget utan några mån kostnader. Och om kamerorna fungerar även efter avslutat Abb?
 
Gardios larm borde passa? Visst, månadsavgift men betydligt lägre än de övriga.

http://www.gardio.se
 
Det hade egentligen passat bra, det är synd bara att man ska betala typ 200 kr/ mån för det.
 
Gardios larm borde passa? Visst, månadsavgift men betydligt lägre än de övriga.
Skulle jag betala nära 250 i månaden för att göra larmcentralens jobb och SJÄLV ha ansvaret att kolla i mobilen för att bekräfta att ett ev. larm är skarpt? Min mobil är inte alltid på, laddad, alltid hörbar och inom täckningsområde i ett mobilnät som inte svajar det minsta...
 
barfotalasse skrev:
Skulle jag betala nära 250 i månaden för att göra larmcentralens jobb och SJÄLV ha ansvaret att kolla i mobilen för att bekräfta att ett ev. larm är skarpt? Min mobil är inte alltid på, laddad, alltid hörbar och inom täckningsområde i ett mobilnät som inte svajar det minsta...
Trådskaparen ville ju faktiskt ha larmet till mobilen och inte direkt till larmcentral. Har du tips på ett prisvärt alternativ till Gardio är jag intresserad då jag är ute efter ungefär det samma!
 
D-Link..?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.