Willa Nordics hus på Husknuten i Gbg heter
Willa Våga och är på 169 kvadrat. Detta finns
att beskåda på deras hemsida, nere i vänstra
hörnet.
Det är ett snyggt och häftigt hus, med öppet mellan
våningsplanen och stora fönster i kök och
vardagsrum, för den som gillar det.
Snygg utrustning i kök och bad.
Vad som ingår eller vad som är tillval vet jag
inte. Men jag antar att det mesta var tillval!
De hade tom istallerat air-condition i huset
för att det blev för varmt inomhus på sommaren
pga stora fönster och plåttak.
 
Det är läckert men Norrköpings Kommun skulle väl få spader....bara namnet får Stadsarkitekten att sätta i halsen.....

AC var alltså inte standard från början?
 
AC är tillval!! De hade fått installera detta i efterhand
eftersom de knappt kunde vara i huset pga av värmen.
 
Aj aj aj då....dålig cirkulation och hög uppvärmningseffekt bådar inte gott!
 
Vi upplever vår kontakt med WN enbart positiv hittills. Vi kommer att skriva kontrakt på en byggsats av WN nu till veckan. Vi har jämfört husleverantörer sedan i höstas och i vårt fall har WN haft trevligt och korrekt bemötande samt bästa pris i jämförelse till standard. Vi hoppas att de fortsätter i denna stil under hela byggprocessen.
 
Vad kul! Vilken område? :)
 
Vår uppfattning var att dom var bra att ha att göra med, varken sämre eller bättre. Priset var konkurrenskraftigt och material- och produktvalen var i princip som vi önskade.

Deras säljare kör väl eget inom ramen för WN så det kan säkert skapa skiftande bemötanden och olika prisnivåer om man ser över hela landet.

Janne
 
Det vore kul att höra som sagt....vad skall ni bygga då?
:surprised: :surprised:
 
Om du syftar på mig så är det 1.5-plans som gäller, med lite högre väggliv än vanligt. Detaljplanen medger inget annat tyvärr. Byggare är inte bestämt ännu. Men situationen i min landsända (Skåne) är den att det finns hur många byggare som helst som kan bygga lättbetonghus. Men vad jag förstår av din situation så växer inte lättbetongbyggare på trän i Östergötland.

Janne
 
Jag vet ingen som bygger lättbetong i Norrköpingstrakten i varje fall.
Märkligt att ingen fått idén o startar upp, när så många frågar efter det!
 
Jag och min sambo har endast goda erfarenheter av Willa Nordic. När vi var i processen att välja husfirma stod det mellan Willa Nordic, Myresjöhus och Trivselhus. Anledningen till att vi valde Willa Nordic var att vi tyckte att vi fick mest kvalite för pengarna och utrustningsnivån hos Willa Nordic är MYCKET hög.

Säljare och byggarnas engagagemang både under och efter huset färdigställande har varit fantastiskt. De problem som uppstod (mycket få) löstes mer än tilfredställande.

Huset vi byggde blev ett 1 1/2 plans hus som vi ritat själva med samma grundmått som Willa Hansagård. ;D
 
Willa Nordic bygger superfina hus, men tyvärr var säljaren inte speciellt trevlig.
Han var väldigt skrytsam, otrevlig och allmänt kaxig.

"Willa Nordic är bara till för de exklusiva kunderna, så vi behöver aldrig konkuerera med andra företag" var hans kommentar när vi frågade om lite jämförelser mellan dem och andra fabrikanter.

Det man kände mellan raderna var egentligen att "vad ringer ni och frågar för ni har säkert inte råd att bygga ändå"

Vi jämförde Trivselhus , villa Nordic, sjödalshus mfl.
Vi kom fram till att Trivselhus och Willa nordic hade relativt likvärdig standard. För oss var valet lätt.
Sjödalshus säljare gick i konkurs här, Willa Nordic killen vill inte vi hjälpa till och avlöna och hos Trivselhus fick vi ett superbemötande.
Gissa vad vi valde för fabrikant :)
 
Märkligt beteende. De kan ju inte sälja så många hus med den attytiden. Vi får se hur vår representant agerar.
 
Calle Anka skrev:
Märkligt beteende. De kan ju inte sälja så många hus med den attytiden. Vi får se hur vår representant agerar.
Säg inte det. Det kan få vissa kunder att vilja platsa in som goda nog. Vi ringde Residence förra året för att se om de var intresserade att sälja vårt hus. De började med att fråga om det var ett typhus. Då vi påpekade att det var ett arktitektritat lösvirkeshus sa de: "-Det var bra, för vi befattar oss inte gärna med typhus."
Det blir lite grann som kön till ett utehak.

"Rejection is one thing, but rejection from a fool is cruel."

mvh
David

 
Samma erfarenheter som vi har.

Säljaren ville inte sälja till oss, av någon anledning...

i samma område som vi bygger så bygger Willa Nordic ett flertal hus.

Säljaren vi kontaktade hade en attityd som sa oss att det är bäst at vi kontaktar någon annan.

Vi gick med våra 3 milj, som vi budgeterat för enbart husbygget, till Sävsjö Trähus istället.

Kommer nog bli ännu mer nöjd med det valet.
Jag undrar vad WN påstår om kvalitéts skillnaden mellan Sävsjö och Willa Nordic.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.