Jag har snöat in mig på videos från videobloggen Wranglestar på Youtube.

Det började med en recension på vedklyvning men nu har jag hittat till en video om bästa verktygsbältet. Mycket trevliga videosnuttar!!

Vad är det för bälten som är bäst i Sverige?
 
Snikki är bäst inge snack om saken. Köp med bredergo bältet och lösa fickor plocka ihop det som passar dig. Kostar en slant men helt klart värt det. Säkert någon som kommer att tipsa om snickersbältet men det är sämst. 5st jobbarkompisar köpte det samtidigt för att få ner priset. 3 bälten är reklamerade men alla pajade på nått sätt fickor lossnade och knäppfästet pajade. Tror alla har gått tillbaka till sina gamla snikkibälten.
 
Beror på vad för jobb du gör men skulle vilja påstå att Snikki 1832 är det man ser oftast på snickare.
 
Snicki med hemslöjdad vapensele för allt möjligt. Lastar av lite vikt på axlarna. Finns en tendens till att ha 12 kg grejer i fickorna när dagen är slut :p. Värst är vänster bakficka som jag alltid använder till beg skruv och spik och annat skrot.
mvh Findus
 
S
skulle säga skippa bältet ta väst i stället.
och sen ha det som du behöver i västen. inte mera!!!

använda en stängd verktygslåda för sådana verktyg jag ej behövde vid tillfället. dock nära tillhands

Snikki 1832 använt i tio år. skulle ha haft väst i stället.
 
E
Snikki 1832 kan jag verkligen rekommendera. Riktigt bra kvalitet!
 
Snikki 1832 är guld, jag körde det mina första 5 år som snickare men bytte till ett ergobälte och ångrar mig inte. Men ska du inte använda bältet 40h i veckan året runt så räcker snikki 1832 alla dar i veckan. Jag brukar skoja med kollegor som kör med väst att man måste vara gubbe (50+) för att få ha väst.
 
S
byggolle skrev:
Snikki 1832 är guld, jag körde det mina första 5 år som snickare men bytte till ett ergobälte och ångrar mig inte. Men ska du inte använda bältet 40h i veckan året runt så räcker snikki 1832 alla dar i veckan. Jag brukar skoja med kollegor som kör med väst att man måste vara gubbe (50+) för att få ha väst.
vi riktiga byggare kör inte med sådant. man arbetar i det man är bekväm i.
 
  • Gilla
byggolle
  • Laddar…
Jag köpte mitt verktygsbälte på Jula 2007 och det håller än. Det är i kraftigt läder och kostade 149 kr, givetvis är det inget för proffsen, men till en hemmafixare som mig har det varit kanon!
 
Jag kör helt utan bälte och väst. Jag vill kunna ligga på golvet, mycket nära väggen o.s.v. utan att repa eller skada materialet.
Jag har istället Festool SYS-SB och SYS-TB-1.
Tumstock, måttband, penna, minibitslåda för 50 mm bits är det enda som finns i byxorna.
Enda gången det känns bra med bälte är vid elarbeten.
 
Ja kör en modell på 1832, köpt på itab tror ja, håller sig bra efter 2 år, ja är helt handikappad utan bältet, har allt i de, o närmast manisk med att alltid stoppa tillbaka varje verktyg efter användning
 
SBH skrev:
vi riktiga byggare kör inte med sådant. man arbetar i det man är bekväm i.
haha jag får kanske skaffa mig en väst och prova ett tag. Håller med dig att det är viktigt att inte ha för mycket saker i bältet/västen.
 
SBH skrev:
[länk]
alldeles för stor, klumpig
Jag har faktiskt ett Occidental 9515, visst är det stort men man får med sig en massa grejor :)

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tillägg: jag är hempulare, arbetar inte professionellt som hantverkare...
 
Redigerat:
har BlåKläders X1500 byxor och en modular snickersväst där jag allt möjligt i verktygsväg som blir använd mera än det som finns i dewalt toughbox lådorna. Västen hänger jag oftas av mig är mera flexibel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.