DMOL skrev:
Akta dig bara för saabtjuven! d^_^b

[länk]
Ja jösses. Tänkte inte på det. Då får det bli spade och gräsfrö innanför dörren istället
 
DMOL skrev:
Akta dig bara för saabtjuven! d^_^b

[länk]
Klockrent :)
 
Denna tråden påminner mig om en rolig sak som hände för något år sen.

Jag var hemma hos mina föräldrar, telefonen ringde så jag svarade av gammal vana.
I andra änden var det en larmförsäljare som tyckte vi skulle köpa deras larm för det var bäst i test enligt säljaren. (heter det inte alltid så...)
Förklarade för säljaren att vi inte behövde deras larm och klarar oss mycket bättre än dom med larm.
Då blev ju säljaren lite intresserad och frågade vad det var för något annat vi hade.
Bad säljaren vänta lite i luren gick ut och stängde ytterdörren, sen ringde jag på dörrklockan och 3st schäfrar började skälla samtidigt som dom sprang mot dörren.

När hundarna hade slutat skälla så frågade jag säljaren om han fortfarande tyckte vi skulle ha deras larm
Det tyckte han inte.
 
  • Gilla
xyle
  • Laddar…
lego skrev:
Svarar folk i allmänhet på sånt här när det kommer en okänd person och försöker kränga prylar i dörren?? Det lär ju vara så med tanke på att dom kör på det spåret!?
Om jag inte är intresserad så säger jag "Nej tack. Jag är inte intresserad." Sen ger jag dem en chans på ett par, tre sekunder att säga hej då. Därefter säger jag "Hej då." själv och stänger dörren, oavsett om de är mitt i en mening eller ej.

Hela deras affärsidé är ju att trötta ut folk genom att inte lyssna på vad kunden säger. Det är ingen idé att försöka resonera med dem. :rolleyes:
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Några andra bra argument som de alldrig kan säga emot är att de har fel färg i logotypen. De har grymt svårt att komma runt det argumentet. Att man klassas som knäppgök bryr inte mig iaf. (kolla bara vilka färger de har först.)
Eller klaga på att de inte är huvudsponsor till ditt favoritlag i någon sport funkar oxå bra.
 
S
Pumba skrev:
Sätter man dessutom upp dekaler att man har larm så brukar de inte ens bekymra sig att ringa på från larmförsäljarna, dekalerna är ju en stor del av larmet så det har väl de flesta som har larm.
Aha, så det är därför man ska ha larm. För att hålla larmförsäljare borta!

😉
 
Brukar säga att jag är polis...så det tar cirka två sekunder sen drar dom härifrån 😁 en liten vit lögn skadar inte ibland 😝 sist sa jag att jag jobbade med terrorism på Säpo, snacka om att säljaren fick tunghäfta....hehe 😈
 
K
Marre666 skrev:
Brukar säga att jag är polis...så det tar cirka två sekunder sen drar dom härifrån 😁 en liten vit lögn skadar inte ibland 😝 sist sa jag att jag jobbade med terrorism på Säpo, snacka om att säljaren fick tunghäfta....hehe 😈
Den första lögnen är bättre då det bara är föregivande av allmän ställning och inte även ett brott mot sekretesslagen. ;)

Jag brukar erbjuda dörrförsäljare att de kan köpa något alster barnen gjort på dagis för motsvarande summa. Alla vinner.
 
  • Gilla
Marre666
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.