Hej!
Är det någon som byggt egna skjutdörrar?

Eftersom de flesta system är ganska dyra så funderar vi på att bygga vår egen garderob... Sätta upp skjutdörrar och snickra inredningen i riktigt trä. Har sett att Lumi har dörrskenor för "gör-det-självare" som man kan köpa. Där verkar det dock bara finnas två spår i skenan (för två dörrar). Vi vill gärna ha 3 dörrar och kunna skjuta dem hur som helst och då behöver man antagligen 3 spår...
Tar tacksamt emot alla tips :)
 
Har du kollat habos sortiment?
 
Nej, det ska jag genast kolla upp.
Tack för tipset!
 
Kolla även /www.skanskabyggvaror.se
 
fick precis mina elfa (lumi) skjutdörrar...

måste säga att deras skensystem var underbart enkelt att montera och få upp...

visste dock inte att de sålde dem fristående, bra att veta då jag vill ha nåt sånt till källaren :)
 
Fick precis svar från Habos kundtjänst, men de hade bara 2-spåriga skenor... får leta vidare :)
 
Jag har just byggt skjutluckor och använde mig av en variant som heter EKU.Combino 20.
Denna klarar av 20 kilo och blev mycket bra. Bra beskrivning och inte alltför svårt, lite försänkningar dock.

Känns gediget. Säljs via Teofil.
 
I Roomservice bytte de ut 2 vanliga sovrumsdörrar mot ett vardagsrum till skjutdörrar. Stod inte så mycket på hemsidan dock:

http://www.kanal5.se/templates/page.aspx?id=3752

För övrigt var resultatet i det programmet i det närmaste ett skräckavsnitt, speciellt vad gäller färger på soffor, gardiner osv...
 
byggherreNR1 skrev:
Känns gediget. Säljs via Teofil.
::)
Vem e Teofil ?

Helena...
S...... S.....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.