Vi har precis köpt hus och undrar om någon kan tipsa om man kan sätta ett sittbadkar och en dusch på rad....... Får inte plats bredvid varandra och kan kanske bli tight på rad också men vill höra mig för. Förstår att det beror på vart golvbrunn är och blandare mm.

Sedan skulle jag vilja bygga som sittbänkar med förvaring i ett hörn med tre låga fönster, dock är det tre element under fönstren. Så min tanke är kan man bygga in dom men ha några hål i så man får ut värmen i rummet?
 
Klart man kan sätta badkar och dusch på rad? Men är det inte bättre att välja ett badkar som går att duscha i?

Sittbadkar är enligt min åsikt en dålig kompromiss för den som absolut vill ha badkar men inte får plats med det. De har ju högre kanter än vanliga, så det är svårt för den som har lite svårt att röra på sig att komma i och ur och man inte väljer den exklusiva modellen med dörr.
 
Vad det gäller element så borde det funka med hål, bara de är tillräckligt stora och tillräckligt många. Tänk också på att det måste komma in luft nertill vid elementet så att det kan bli ett luftflöde.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.