Nån som testat att beställa 12 watt Led GU10 från Kina? Jag köpte 9W från Aliexpress, men det var för svaga. Tyckte mina gamla halogen lyste mycket starkare.
Undrar om 12W gör nån skillnad, eller om det bara är skräp?
 
Innan du kastar dina 9W, köp ett drivdon från Kjell och se hur det lyser....
 
med tanke på att det finns massor med firmor som tillverkar dessa lampor med varierande resultat och än fler som säljer, så är det väldigt svårt att säga om nått är skräp eller inte.

Med tanke på priset är det väl bara att provbeställa en lampa och se om man är nöjd.
När jag skulle ha ytterbelysning så beställde jag nog 1st av 10-12 olika som jag kunde tänka mig, provade och höll på ett bra tag tills jag var nöjd med en modell och då la jag en beställning på 40st.
 
Min erfarenhet är att det ljugs friskt i LED-ljusbranschen. De flesta anger diodens max lumen vid max effekt men i verkligheten driver man dioden med ungeffär halva den effekten, i många fall ännu mindre. Och i många fall sitter det inte ens så kraftiga dioder i som anges. Det förstnämnda är "branschstandard" men det kan vara svårt att veta hur mycket lägre effekten är. Några nyttjar istället dioden till max och då lyser det satan men inte så länge. Det är ju heller inte bra. 12 ärliga watt i en gu10 är knappast fysiskt möjligt med acceptabel temp och livslängd. Så jag säger som ovanstående, prova dig fram.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.