Efter månaders funderande börjar Planen för vårt nya kök falla på plats. Det försvinner bara fler och fler skåp :surprised:

Om nån orkar titta, och gärna säga vad som är helt FEL och eventuellt om nåt är bra ;D vore det otroligt snällt.

Här: http://www.driftersescape.net/koket

Nä, inget direkt jätteprojekt, men det ligger mig mycket varmt om hjärtat eftersom det nuvarande köket är *slitet*. Bla har bänkskivan spruckit ::)

Tack på förhand!
 
Det ser väldigt trevligt ut.
När det gäller golvet om ni ska ha imitation, skulle jag välja stenimitation, det såg (på bilden) trevligare än träimitation.

Att ha hyllor istället för väggskåp kommer att ge en luftigare intryck, bra lösning.

Lycka till!

 
Betina
Jag skulle för att ta vara på ljuset från fönstret i möjligaste mån placera samtliga högskåp så långt bort från ljusinsläppet det bara går.
 
Jätte fint kök.Jag har också helt öppet runt min fläkt ;D.

Jag skulle nog försöka byta något/ra högskåp så det inte ser så uppställt ut och i stället välja stora 60 lådor.Behöver du mer plats så kan du välja några liggande skåp över kanske.Jag skule nog välja att ta bort det sista högskåpet eller om det är kyl närmast matbordet så det blir ett luftigt avslut. (Personligen så har jag inte ett enda högskåp i mitt kök utan valde mest stora lådor med glas. Det gör att du har full koll på allt i lådorna samt att det ser levande ut när du kan se lite av vad som finns i lådorna. Jag saknar fortfarande inte mina höga skåp  efter 4 år.)

Lycka till!
 
Håller med, om ni "måste" eller "vil" ha högskåp, så flytt dom så nära dörren som möjligt på väggen utan disk/spis.
För kokböcker gillar jag Pilasterhyllan http://www.svenssons.se/prodd/detal...&x=18&y=12&offset=40&idart=41

Man behöver ju inte ha från golv till tak, en snickare kan fixa likartade som är kortare.

Eftersom rummet framstår som ganska litet, ville jag nog välja ljus väggfärg ochså, så kan man jo bryta av med lite färg i till ex kokbokhyllan och en fondvägg/del av vägg som du själv var inne på. Jalusiskåpet er grått, och för at inte blanda inn för många elementer skulle jag välja stenimitation.

mvh hanneli
 
Det kostar förstås men jag skulle fundera på att sätta den lilla lådhurtsen på andra sidan spisen för att få större arbetsyta mellan ho och spis.
 
Risken är nog stor att den lilla bänkytan till höger blir en avstjälpningsplats för reklam mm. Jag tror tyvärr inte att den kommer att användas som beredningsyta. Du behöver mer beredningytor kan jag tycka, står någon och sätter in/ur porslin ur diskmaskinen blir det trångt för den som lagar mat. Dessutom finns det väldigt lite yta att ställa disk på (tänk tex efter en fest med 6+ personer). Själv tycker att att det är ganska fiffigt att ha kylskåpet nära spisen, man tar ur lite mjölk/soya/etc och duttar i när man lagar mat, bra att slippa gå långt. Vatten är ju också viktigt men jag går inte lika många gånger mellan kranen och spisen som mellan kyl/frys och spis.

Jag är lite emot högskåp, jag tycker de är klumpiga och gör kök onödigt trånga. Jag hade nog velat ha k/f på vänstra sidan i hörnet närmast fönstret och sedan en lång bänk med spisen nånstans i mitten. Vasken där du har ritat den och sedan ytterligare en lång beredningsbänk på högra sidan. Skafferiet skulle vara dels i jalusiskåp och dels i lådor under beredningsbänk 2. Städskrubb får man ha nån annanstans (dessutom mer hygieniskt än att ha den i köket!).

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.