Jag bor på Öland och i går söndag 20 dec hade vi nästan 13 grader varmt. Nästan så att det var T-shirt och shorts som gällde. Nackdelen är att jag troligen får ta fram motorklipparen som jag ställt in för säsongen och klippa gräset innan jul då det behövs klippas. Första gången i mitt liv jag klippt gräsmattan julveckan. Däremot minns jag för några år sedan att jag planterade ett hundratal påskliljelökar på nyårsdagen.

Vad tycker du om det milda (varma) vädret och saknar du snön och julstämningen som snön för med sig?
 
Jag tycker att det är lite synd att den nya snöskyffeln som jag köpte på utförsäljning i våras inte har fått jobba än.
 
Jag saknar vintern. Jag brukade gilla att klimatet i Sverige var så varierat att precis när man börjat tröttna på en årstid så kom nästa och bytte av, och alla hade sina fördelar.
Men nu är det ju +10, blåsigt och regngrått året runt...
 
Hatar personligen vinter och kyla, så ju varmare desto bättre.....
 
På något sätt håller jag med b8q även om jag egentligen bara gillar vår och sommar.
 
Saknar snön.
 
Tycker det är kanon. Lite för mycket regn bara, men värmen gillar jag.
 
  • Gilla
Henri
  • Laddar…
Snön lyser upp men det är också dess enda fördel.
April är bäst, ofta fint väder men inte för varmt
 
Ni som gnäller om värmen får er del i Januari, Februari.
Då ska jag testa 4hjulsdriften å mina dubbfria vinterdäck.
 
Jag tycker om både värmen sommartid och när det är riktigt kallt vintertid. Det som jag inte tycker om är när det pendlar kring nollan och snön smälter till en blöt äcklig sörja.

Så antingen plusgrader eller minusgrader dygnet runt. Det där som är mitt emellan kan vi hoppa över.
 
b8q skrev:
Jag saknar vintern. Jag brukade gilla att klimatet i Sverige var så varierat att precis när man börjat tröttna på en årstid så kom nästa och bytte av, och alla hade sina fördelar.
Men nu är det ju +10, blåsigt och regngrått året runt...
Amen, tänk om det kunde bli permafrost ;)
 
Bocken Bruse skrev:
Jag bor på Öland och i går söndag 20 dec hade vi nästan 13 grader varmt. Nästan så att det var T-shirt och shorts som gällde. Nackdelen är att jag troligen får ta fram motorklipparen som jag ställt in för säsongen och klippa gräset innan jul då det behövs klippas. Första gången i mitt liv jag klippt gräsmattan julveckan. Däremot minns jag för några år sedan att jag planterade ett hundratal påskliljelökar på nyårsdagen.

Vad tycker du om det milda (varma) vädret och saknar du snön och julstämningen som snön för med sig?
Det är balsam för själen att vandra omkring i skogen med dess snötyngda träd.
-3 vid 13 tiden. Solen orkade aldrig upp över horisonten idag.

Kan tillägga att jag firar jul i Tornedalen
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
sblixten och 1 till
  • Laddar…
Har lite moment 22, sålt bägge skotrarna, så där är ja nöjd, men har investerat i en snöslunga som står istället ;) har inget emot vintern, bättre med minusgrader är slask väder, alla vi som jobbar ute hela dagarna hatar plusgrader på vintern
 
Jag saknar snön och vintern :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.