Vi är precis i startgroparna och har hela vardagsrumsgolvet fullt med huskataloger.
Fastnar hela tiden för Västanvind från Eksjöhus, planlösningen stämmer väl in med våra tankar.
Har bara haft telefonkontakt med deras säljare och han verkar riktigt trevlig och inte alls så efterhängsen som dom andra man beställt kataloger ifrån.
Priset för denna villa inkl grund är 1,4 milj, med tomt markberedning och vatten osv skulle vi hamna runt 1,7 milj.
Har ni erfarenheter eller tips på billigare hus i samma storlek så är vi idel öra!
mvh: macke & mia Oskarshamn / Figeholm
 
Kul!
Vad kommer ni att hamna prismässigt? och förresten "plats"mässigt, med andra ord var ska ni bygga?
Har ni koll på inredningar, vitvaror, kök och bad osv?
Man kunde visst förlänga vardagsrummet till 133 m2
Skulle vara kul att hålla kontakten och jämföra längs vägen så att säga!
//macke & mia
 
Hejsan!
Vi har tomt i figeholm, ligger mellan Oskarshamn och Västervik precis vid kusten. Fin havsutsikt!
Vi ska åka ner till Karlskrona och kolla på det västanvind som fungerar som visningshus där, har ni kollat på det?
 
Mitt förtroende för försäljare ökade inte av att han i sista ögonblicket kläckte ur sig att man kunde förlänga vardagsrummet så att huset blev 133 kvm. Det måste han ha kännt till hela tiden, eller hur? Och det värsta av allt var att kvadratmeterpriset för denna förlängning skulle bli minst lika högt som resten av huset. Dessa kvadratmeter borde vara relativt billiga, eller hur? Jag ångrar att jag inte sade: Kom så går vi till en annan hustillverkare! Och det är ynkligt i detta land, att man inte kan få se hur ett färdigt hus ser ut innan man bestämmer sig. Man är fortfarande väldigt stöddiga i byggbranachen här. Lite konkurrens från baltikum kanske vore hälsosamt.
 
Hej
Jo förlängningen till 133m fick vi reda på med en gång, samt att det skulle kosta ca 50 000:-
Vi ska försöka snåla in på det mesta och avstår nog från dom extra meterna...
Visst är det konstigt att det knappt går att få upp ett hus under 2 milj, för bara 10 år sedan var priserna knappt hälften... :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.