Hej

Jag har precis köpt mig en ny lägenhet som ska renoveras från scratch. Och skulle verkligen uppskatta idéer till att få fram den perfekt planlösningen.

Jag är 30+ och kommer att bo själv i lägenheten.
Lägenheten ligger i utlandet. Jag kommer förhoppningsvis ha en del vänner på besök som har rest en bit och inte vill ta in på hotell. Så ett gästrum vill jag ha för "weekendbesök". Även om det inte är prioriterat i storlek.
Jag kommer väl ha en del sociala sammankomster i lägenheten, så ett stort vardagsrum är planen.
Jag har själv givetvis några planlösningar. Men väntar med att presentera dom för att inte få er att fastna vid ett visst tänk.
Fråga på om vad som kan tänkas vara intressant :)

1.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tyvärr så har jag inga exakta mått än, då jag inte har fått tillträde.

Om lägenheten:

Area= 105 kvm
Takhöjd 3,60
Översta våningen
Ingång från loftgång.
Båda fönster som vetter mot loftgång kan göras om till entré.
Endast en bärande vägg. Den horisontella i mitten av lägenheten. Kan få göras mindre ingrepp i den. Men vet inte i vilken skala.
Extra info: Vinden ska säljas ut inom en relativt snar framtid. Kan då finnas möjlighet att köpa en avstyckad bit för att göra om lägenheten till en etagevåning.

Bilder från lägenhetn:
http://realestatehungary.hu/vi-ker/...budapest+6+district+podmaniczky+utca/21924528

Szoba= rum
Nappali_vardagsrum
Fürdö szoba= badrum
Konyha= kök
Étkezö= Matplats
Kamra=Förråd
Közlekedö= korridor
Elöszoba=Hall
Galeria=loft
bejárat= Loftgång
 
Redigerat:
Köket ser skittråkigt ut. Jag skulle försöka flytta köket till rummet mot loftgången och istället göra ett till badrum där köket är. Trevligare med kök än med sovrum mot loftgången och då blir det fönster i köket också. Gör man på det viset går det ju dessutom att nyttja lägenheten under ombyggnadstiden. Gamla badrummet görs givetvis också om när det nya är klart. Känns som vettigt att slå ut alla väggar där och göra ett stort badrum. I det ena har man badkar och lite lyxigare känsla, i det andra dusch och tvättmaskin.

Det blir då också naturligt att flytta lite väggar i den större delen så att sovrummet vid nuvarande kök blir lite mindre och sällskapsutrymmet lite större. Rummet med loft är det ingen bild på, men jag tänker mig att det kan vara bra som gästrum, då får en hel familj plats, med barnen på loftet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.