Hej
Sitter och ska söka friår (vafan man måste ju söka iaf) från jobbet nästa vår/sommar. Funderar på hur lång tid det kan ta från att huset levereras tätt till att man kan flytta in (om man gör allt själv där emellan).

Farsan byggde ett lösvirkeshus själv för 3 år sen, det tog honom c:a ett år (semestern och sen helger).

Svärfar byggde 1976 och fick huset levererat tätt sen tog det 5 månader innan de flyttade in, han var då lärare och jobbade på huset hela sommaren.

Grannen byggde ett sävsjöhus på 80-talet, efter 6 veckor flyttade han in.

Hur lång rid tog det för dig?

Jag räknar med att vara 2 man i 3 månader så ska man ha gjort det mesta, innerväggar övervåning, glov, tak, innertak, kök, vvs och el. Är jag helt fel ute?

/Jonas
 
beror ju självklart på dina egna förutsättningar och ditt kunnande?
Är du snickare själv som vet exakt tillvägagångssätt och ordning på allt som skall göras så går det ju fortare än en som inte är van och kanske måste läsa sig till instruktioner om hur man gör. Två kunniga personer som jobber bör ha det beboeligt relativt snabbt i alla fall.
Siter i samma sits nu själv och kommer att köpa stommonterat och sedan lösa resten själv, jobbar skift så jag har dagtid ledigt en hel del och kan jobba på huset så det bör gå relativt snabbt.Är snickare/byggare från grunden så lite har man väl tjänat in där antar jag.
 
Hej,

Har gjort allt själv invändigt i ett Myresjö Harmoni. Har fört dagbok och det har gått åt ca 1700h för inävndigt jobb exkl el & VVS, men inkl kakling, målning samt kök.
Har dock en del lister kvar!!! :p

Gjorde detta med hjälp av farsan samt svärfar feb-jul-04. 2 veckors semster resten helger och kvällar.

Lycka till!

Mvh / Crille
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.