Hej

Det är så att jag har tecknat en ny villahemförsäkring med ett annat bolag än mitt nuvarande. Start datumet för försäkringen är den 1 Augusti nästa år. Kan jag säga upp min befintliga försäkring redan nu? Jag vet att jag inte kan säga upp själva försäkringen. Menar bara att den går att säga upp så den avslutas den 1:e Augusti. Vissa abonnemang och grejer fungerar ju som så att det går att säga upp dem först 3 månader innan slutdatumet. Mitt nuvarande bolag är LF. Finns viss risk att man glömmer detta annars och står med 2 försäkringar:).
 
D
Gör det nu. Egentligen behöver du nog inte säga upp den utan bara tala om att du inte har för avsikt att förnya den och att de inte skall förnya den automatiskt om du har något sådant avtal.
 
Du kan ringa när som helst och säga att du vill säga upp försäkringen vid förfallodagen. Fbolaget registrerar uppsägningen och skickar sen ingen förnyelse och stoppar eventuella autogirodragningar.
 
Brukar inte det nya bolaget fixa det?
 
Jag har faktiskt ingen aning. Vid byte av bilförsäkring brukar jag alltid få säga upp försäkringen i alla fall.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.