Hejsan!
Jag har fått ett kvm pris från en firma på 750:- exkl. Moms. Detta priset är för fuktsäkring med material och kakling/klinkring, dock ej pris för kakel och klinker i ett nybygge. Det jag undrar är om detta är billigt/dyrt?
Värt att nämna är också att det ingår ej någon spackling (fall/flytspakling).
 
Fuktsäkring är ett diffust ord, vad exakt är det som ska göras? Tycker inte det låter jättedyrt.
 
Våtrumssäkra då? Okej, tycker det svårt att uppskatta timpriset..
 
Hur stort är badrummet?
 
Ett på 9,8 m2 och ett på 6,6 m2 samt tvättstuga på 8,4m2.
 
mangedif skrev:
Ett på 9,8 m2 och ett på 6,6 m2 samt tvättstuga på 8,4m2.
Total golvyta = 24,8 kvm Total väggyta 80 kvm? Det ger ca 105 kvm som ska "våtrumssäkras" = ca 98 400 kr för tre badrum. Om jag inte räknar ytan som går bort i fönster och dörrar.

Svårt att avgöra om det är dyrt eller billigt, om vi inte vet vilket material du ska använda och exakt vad som ingår i jobbet. Vad tycker du själv?
 
Redigerat:
Ja 80kvm stämmer ganska bra, får det till ca 100.000 också när jag räknade. Ja vilket material vet jag inte.. men det ingår ju ingen spackling i detta pris..
Jag vet faktiskt inte vad jag tycker, hur snabbt gör man 1m2 i tid? Tar det över 1h?
 
mangedif skrev:
Våtrumssäkra då? Okej, tycker det svårt att uppskatta timpriset..
Varför vill du veta timpriset ? Du har ju fått ett fast pris per kvm, är ju mycket bättre.
 
Tycker det låter ganska normalt, ca 2h /kvm, är det stora väggytor utan hål, fönster, ytterhörn osv så är det i överkant kanske....
Förutsätter att det är tätskikt som avses.

Är priset med fix fog tätskikt och allt arbete
 
  • Gilla
RoBo
  • Laddar…
Det är svårt att sätta det relation till totalkostnaden. Just tätskikt och ytskikt är det som brukar kosta mest, men jag tycker du först och främst ska avgöra om totalkostnaden är rimlig.
 
Det stämmer med fix, fog och tätskickt! Dock ej spackling som jag tidigare nämnt.
Det är helt kvadratiska rum, totalt 3 dörrar och 2 fönster varav ett är 1×1.2 och ett 0.5×0.5.
 
Ska fönstren kaklas in?
Tror det är ett ganska ok pris... Möjligen att du kanske ska prova att få med spacklingen på köpet
 
Vanbeasten skrev:
Total golvyta = 24,8 kvm Total väggyta 80 kvm? Det ger ca 105 kvm som ska "våtrumssäkras" = ca 98 400 kr för tre badrum. Om jag inte räknar ytan som går bort i fönster och dörrar.
Orkar inte sätta mig in i ovanstående beräkning, men tänk på att väggarna i tvättstugan behöver inte tätskikt förutom 10cm upp från golvet.
 
Det är jag medveten om men en bra synpunkt!
 
McStewart skrev:
Orkar inte sätta mig in i ovanstående beräkning, men tänk på att väggarna i tvättstugan behöver inte tätskikt förutom 10cm upp från golvet.
Jo, men det var bara ett antagande, och vi har ju ingen aning om hur TS och hans entreprenör tänkt göra med tvättstugan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.