36 491 läst · 75 svar
36k läst
75 svar
Varning: My Safety
Jag hade konto hos My Safety för ett par år sedan och var ganska nöjd. Jag kunde avsluta det utan problem och så. Men har inte haft med dem att göra sedan dess.
Det där med att vänta 24h var jag med om hos Eon. Blev haffad av en mycket övertalande säljare på gatan och pallade inte stå emot. Ringde sedan och skulle säga upp det och då sa dem åt mig att jag inte kunde säga upp det för jag var inte ens inlagd ännu så jag fick vänta ett dygn.
Det där med att vänta 24h var jag med om hos Eon. Blev haffad av en mycket övertalande säljare på gatan och pallade inte stå emot. Ringde sedan och skulle säga upp det och då sa dem åt mig att jag inte kunde säga upp det för jag var inte ens inlagd ännu så jag fick vänta ett dygn.
Konstigt att dessa företag inte har post-it lappar eller en kalender med att-göra-uppgifter så dom kan fixa det själv dagen efter isf för att man ska behöva sitta 30min i en telefonkö.MagicaDeHex skrev:Jag hade konto hos My Safety för ett par år sedan och var ganska nöjd. Jag kunde avsluta det utan problem och så. Men har inte haft med dem att göra sedan dess.
Det där med att vänta 24h var jag med om hos Eon. Blev haffad av en mycket övertalande säljare på gatan och pallade inte stå emot. Ringde sedan och skulle säga upp det och då sa dem åt mig att jag inte kunde säga upp det för jag var inte ens inlagd ännu så jag fick vänta ett dygn.
Det är inte ditt problem att de inte kan säga upp dig. Men det kan vara viktig att spela in samtalet och berätta för dom att du gör och att de får fixa det som du vill men att du utnyttjar din ångerrätt eller vad man vill göra
Man kan ju "hota" med att spela in samtalet, men hur kan man spela in samtalet i mobilen?
Har någon gjort det?
Finns det någon bra app för en samtalsinspelning?
Skulle kanske kunna vara bra att ha även om det inte är försäljare.
Har någon gjort det?
Finns det någon bra app för en samtalsinspelning?
Skulle kanske kunna vara bra att ha även om det inte är försäljare.
Menar du att ni har kunder som anmäler på er hemisda att de VILL bli kontaktade - sen beter sig otrevligt eller blockerar er? Märkligt.Brämpa skrev:Det tråkiga med det ni ger luft år här att det drabbar telefonsäljare som faktiskt är seriösa. Jo, de finns.... Vi sysslar med detta, och ringer i princip bara personer som klickat i (tex på vår hemsida) att de VILL bli kontaktade av oss. Men lider då ändå av ovan nämnda attityder, blockeringsstjänster etc så vi inte kan få tag i personer som faktiskt bett om kontakt.
Administrator
· Skåne
· 7 783 inlägg
Jag har raderat inlägg från marknadschefen på mySafety. Hon vill hjälpa yonna och Maah och ber er maila henne på sophie.gernandt@mysafety.se. Vad säger ni om det?
Ja, eller hur. Har de inga system de kan lägga in anteckningar i som slår igenom när de försöker lägga in en ny kund? Himla konstigt. Affärsidé kanske.SSSS skrev:
Det låter bra.... Men varför ska man ens behöva spy ut sig galla på detta eminenta forum för att de ska vakna?Marlen Eskilsson skrev:
Det kanske är som man säger... Sent ska syndaren vakna
Jag brukar intala mig själv att den som ringer, oavsett hur ung den är, har gjort ett helt omoraliskt karriärval som gör att jag inte känner någon som helt sympati för denne person.bonnier skrev:
Hur fattig man är kan jag inte förstå hur man kan sitta på företagets internutbildningar och med gott samvete ta åt sig kunskap om hur man på bästa sätt blåser vanligt hederligt folk och sälja på dem saker som de egentligen inte vill ha. Jag skulle hellre skura toaletter dag ut och dag in är att sitta på ett callcenter och trakassera vanliga människor.
Förstår varför det i 99% är unga människor som ringer när man ser hur de lockas med erbjudanden och att bli rika på provisionslöner och möjlighet att klättra på "karriärstegarna". Sällan ringer det någon säljare som verkar vara över 25 år för vid det laget har de alla förstått att det de sysslar med är BS.
Ingen kritik till dig Bonnier. Bara pepp så att du ska kunna slänga på luren lite hårdare och inte tycka synd om dem
Att beakta är den volym av samtal som dessa callcenter genererar, skulle det bara vara ett enstaka samtal varannan månad skulle jag uthärda. Men när det ofta ringer flera gånger i veckan och att man inte kan skicka skriftlig information så rinner det faktiskt över ibland. Och det är våra ungdomar, precis som noterats, som får dessa jobb.
Så inga köp utan ett skriftligt godkännande.
Så inga köp utan ett skriftligt godkännande.
Den här brukar funka ganska bra på telefonförsäljare: http://egbg.home.xs4all.nl/motmanu.pdf
När jag var yngre och jobbade med telefonförsäljning var det inte tal om några internutbildningar. Du fick en stol, en dator, pitchen och ett headset. Sen var det bara att börja ringa. Ingen sa åt oss att vara oärliga, det skötte vissa ändå så bra själva men de flesta ville bara betala hyran. Jag var då en outbildad tonåring, nyinflyttad i Malmö utan någon som kunde bidra med pengar. Men med ditt resonemang skulle jag, och de andra ungdomarna, fixat pengar på ett mer "moralisk riktigt" sätt då?Stuff skrev:Jag brukar intala mig själv att den som ringer, oavsett hur ung den är, har gjort ett helt omoraliskt karriärval som gör att jag inte känner någon som helt sympati för denne person.
Hur fattig man är kan jag inte förstå hur man kan sitta på företagets internutbildningar och med gott samvete ta åt sig kunskap om hur man på bästa sätt blåser vanligt hederligt folk och sälja på dem saker som de egentligen inte vill ha. Jag skulle hellre skura toaletter dag ut och dag in är att sitta på ett callcenter och trakassera vanliga människor.
Förstår varför det i 99% är unga människor som ringer när man ser hur de lockas med erbjudanden och att bli rika på provisionslöner och möjlighet att klättra på "karriärstegarna". Sällan ringer det någon säljare som verkar vara över 25 år för vid det laget har de alla förstått att det de sysslar med är BS.
Ingen kritik till dig Bonnier. Bara pepp så att du ska kunna slänga på luren lite hårdare och inte tycka synd om dem
Att klicka den som ringer, eller vara ganska kort, har jag full förståelse för. Men att lägga all ilska på ungarna som ringer tycker jag är helt fel.
Tror att det är ganska få som väljer telefonförsäljare om dom kan välja något annat. Det är ju inte direkt så att det finns jobb i överflöd att välja på och om man är arbetslös så måste man söka alla jobb oavsett om man har utbildning eller kompetens för dom. Man får heller inte tacka nej till något jobb. Dom flesta arbetslösa klarar sig inte utan sin a-kassa.Stuff skrev:Jag brukar intala mig själv att den som ringer, oavsett hur ung den är, har gjort ett helt omoraliskt karriärval som gör att jag inte känner någon som helt sympati för denne person.
Hur fattig man är kan jag inte förstå hur man kan sitta på företagets internutbildningar och med gott samvete ta åt sig kunskap om hur man på bästa sätt blåser vanligt hederligt folk och sälja på dem saker som de egentligen inte vill ha. Jag skulle hellre skura toaletter dag ut och dag in är att sitta på ett callcenter och trakassera vanliga människor.
Förstår varför det i 99% är unga människor som ringer när man ser hur de lockas med erbjudanden och att bli rika på provisionslöner och möjlighet att klättra på "karriärstegarna". Sällan ringer det någon säljare som verkar vara över 25 år för vid det laget har de alla förstått att det de sysslar med är BS.
Ingen kritik till dig Bonnier. Bara pepp så att du ska kunna slänga på luren lite hårdare och inte tycka synd om dem