Hej!

Är det någon som vet om någon bra guide för att få en VeraEdge att logga till en Synolygy NAS?

Det är datamine jag vill ska logga till min nas. Har hittat guider på micasa Verde forumet och eb pdf som tydligen hjälpt många. Men jag får det inte att funka...

Någon som kan hälpa mig? :rolleyes:
 
Ok, någon som vet om det går att få o funka? Eller slåss jag mot väderkvarnar här?
 
Komigen nu :rolleyes:

191st som läst men inget svar. Är jag den enda som vill logga temperaturer och elförbrukning som har en VeraEdge?

Skärmklipp.JPG

Det är här jag kör fast..
Är det ingen som vet???
 
B
Ett av felmeddelanden är ju att filen du försöker ladda ner inte finns, du får en 404.
 
Hej Breakman!
Tack för att du tar dig tid!

Absolut, det är nog en stor del i problemet. Därför jag tänkte höra här om någon vet var man kan hitta filen eller om det är någon annan fil jag ska använda? Någon borde väl ha konfigurerat loggning till nas på senare tid?
 
B
Har inte kommit till att logga mot NAS ännu, kör mot USB så jag har inte så mycket att bidra med ang dessa filer...
 
breakman skrev:
Har inte kommit till att logga mot NAS ännu, kör mot USB så jag har inte så mycket att bidra med ang dessa filer...
Ok. Tack ändå! Förhoppningsvis kanske tråden kan hjälpa dig om/när det blir dags för NAS loggning :)
 
Jag loggar mot nas i ui7 har dock vera lite.
Jag installerade dock datamine i ui5 och sedan hängde installationen med till ui7.


När jag installerade följde jag instruktionerna i "datamine cifs.pdf"
 
  • Gilla
Da9911
  • Laddar…
Hej Nybygget18

Hmm märkligt att det funkar efter uppdatering men inte direkt...

Får väl i värsta fall nedgradera till ui5 för att sedan uppgradera när cifs filerna är nedladdade och instalerade?
 
Läs denna tråd. Verkar fungera för en del. Har dock inte testat själv

http://forum.micasaverde.com/index.php/topic,30227.15.html


Rekommendationen verkar vara detta

1. opkg update
2. opkg --force-depends install kmod-fs-cifs
3. opkg --force-depends install kmod-nls-utf8 kmod-nls-base kmod-crypto-hmac kmod-crypto-md5 kmod-crypto-misc
4. reboot
5. opkg --force-depends --force-reinstall kmod-fs-cifs (Not sure if this step is really needed, I was troubleshooting)
6. reboot
7. mount //nasip/DataYours/ /dataYours -o user=username,pass=password (nounix and noserverino doesn't work for me)
 
root@MiOS_**********:/tmp# opkg --force-depends install kmod-fs-cifs
Installing kmod-fs-cifs (3.10.34-1) to root...
Downloading http://download1204.mios.com/firmware/mt7620a/openwrt/ramips/package s/kmod-fs-cifs_3.10.34-1_ramips_24kec.ipk.
wget: server returned error: HTTP/1.1 404 Not Found
Collected errors:
* opkg_download: Failed to download http://download1204.mios.com/firmware/mt762 0a/openwrt/ramips/packages/kmod-fs-cifs_3.10.34-1_ramips_24kec.ipk, wget returne d 1.
* opkg_install_pkg: Failed to download kmod-fs-cifs. Perhaps you need to run 'o pkg update'?
* opkg_install_cmd: Cannot install package kmod-fs-cifs.


Är vad jag får tillbaka på steg 2. opkg --force-depends install kmod-fs-cifs

Alltså jag kommer inte framåt... håller på driva mig till vansinne......
 
Hej,

Jag kanske är helt fel ute men dubbelkolla dina nätverksinställningar i veran. Testa att ställa in manuellt istället för auto. Glöm inte att ställa in gateway.
 
  • Gilla
Da9911
  • Laddar…
Hur gör jag det?
Jag kör inte trådlöst men har iof bara pluggat in den i routern och inte manuellt konfigurerat nått. Bör/hur ska jag göra?
 
Såja, nu har jag mountat nasen. Hade hoppats på att jag skulle kunna redogöra vad som strulade. Men det slutade med att Mios supporten kopplade upp sig och fixade det...

Nu till nästa problem, hur jag än försöker så kommer bara rutan att jag ska välja "uuid" upp. Är det någon därute som haft samma problem? Och ännu bättre är det någon som har något tips på vad jag ska hitta på?
 
Wohoo!

Nu loggar jag till min nas! Önskar verkligen att jag här kunde redogöra hur jag gjort och på så sätt kanske hjälpa någon som är i samma knipa. Men tyvärr vet jag inte vad jag gjorde som fick det att hoppa igång. :rolleyes:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.