H
Vad kul att få se lite bilder på en anna villa västervik :D
Den blir ju jätte fin :)

Här jobbas det på som bara den på övervåningen, kvällar,nätter och helger...
Ett evighetsjobb....puh... Men det blir Tokbra :cool:
 
Grattis Marelb!
Jättekul att se ert hus. Det ser himla fint ut!
Fiddeli
 
Grattis!!! Va kul att allt gick som det skulle och huset ser ju jättefint ut.

Längtar efter interiörbilder, alltid kul att se hur andra har det och kanske få lite tips på köpet :)

Vi ska förmodligen ha visning i vårt hus den 3/2 tror jag det var, någon allmän visning som alla säljare i hela landet skulle ha samma dag. Passar bra att lägga pengarna från det på mattor till köket :)

//Mickelina

 
Hej! Vi kan också tänka oss att ha visning. Men den helgen flyttar vi ju in och det är tveksamt, i princip omöjligt antar jag att ha visning då när allt är huller om buller. Hur mycket får ni för visningen om jag får fråga? Är den visningen ute på allmän annons alltså? Jag vet inte riktigt om jag vill ha en sådan visning för då kommer säkert ALLA grannar, hela byn, bara för att alla är så jädra nyfikna. Däremot kanske man kan ha visning för några enskilda som är intresserade... Vet inte hur det funkar.

Nu har jag några bilder till i Bloggen och lite text. Vi har ju inte fått gått in än så interiörbilderna får vänta, tyvärr... När gick ni in första gången?

/Maria
 
Hej, angående visningen så rör det sig om 4 timmar på en lördag och det handlar om en summa runt 2000 kr för oss iaf ,kanske är olika, jag vet ej, däremot ska vi kanske göra upp på annat sätt. Detta gäller allmän visning, tror inte man får så mycket för en enskild visning.

Vi fick gå in så fort huset var klart, våra snickare var väldigt medgörliga och vi hade tillgång till nyckel under hela byggtiden så vi fick komma o gå som vi ville i stort sett.

//Mickelina

 
Hur ofta brukar det vara sådana allmänna visningar? Vet faktiskt inte om jag skulle vilja ha en sån... Det beror nog lite på var man bor. Vi har ju bott här i byn i 5 år nu. Jag jobbar på en av förskolorna här och känner ju många familjer pga det. Många vet att det är vi som bygger och är nog VÄLDIGT nyfikna skulle jag tro. Det var ju grannar som kom på vår radhusvisning av ren nyfikenhet så... En enskild visning får man väl knappst någon stor summa pengar för så det kanske inte ens är värt besväret.

Sitter och tittar på bilderna om och om igen. Måste verkligen smälta detta känner jag ;D Hoppas vi kanske kan få komma in och titta i morgon då! Vi får väl fråga... Ville inte störa dem idag eftersom de verkade som om alla hade fullt upp.

/Maria
 
H
Vi fick oxå gå in och titta samma dag. Så häftigt.... :cool: Förstår att det tar tid att smälta ...... Gjorde det för oss osså
Det är ju en sådan stor händelse :surprised:
 
Ja, det är ju tur att vi förstår varandra här på forumet! Vi har ju varit med om samma sak! Helhäftigt var det i alla fall ;D. Kan inte sluta glo på bilderna :surprised:. Filmen har vi redan sett också. Filmade ungefär en halvtimme. Jag MÅSTE verkligen packa nu men usch vad tråkigt det känns. Men om vi ska kunna flytta in som vi tänkt så är det väl bäst att sätta fart!

I morgon SKA jag bara in och titta. Ville liksom inte va i vägen idag... ::)

/Maria
 
Nu har vi varit inne... ;D Tog förståss kort! Finns förståss på bloggen! ;D Allt såg skitbra ut. Precis som vi har valt. Fattar inte att de kan få rätt tapet i rätt rum liksom. Så himla lätt att någon siffra blir fel ju... ::)

/Maria
 
H
Ser Jätte fint ut! [smiley=thumbsup.gif]

Vi flyttar, packar, och städar här nu.... Plus inreder övervåningen, då ::) ....
Fullt upp med andra ord.

Hur länge har ni andra tänk att vänta med övervåningen??
 
Vi tänker nog börja så smått på en gång... och göra så mycket man hinner utan att stressa ihjäl sig. Så vi har inte någon tidsplan direkt. Vi jobbar heltid båda två och har två små barn så vi får se hur det blir med byggandet. Men vi vill få ordning så fort som möjligt ändå så det blir lite mer plats för barnen. Vi får väl se hur långt vi hinner innan sommaren. Till sommaren är det ju andra projekt som man vill påbörja som altan tex. Och om ni har sett våra bilder så blir det ju ett ordentligt projekt. Hellst skulle man ju börja med altanen redan i vår men det kanske blir tajt. Men det går ju liksom inte att gå ut, utan altan. Har man en platt tomt kan man ju lika gärna sitta vid trädgårdsmöblerna på den blivande gräsmattan eller nåt första sommaren men för oss är det ju lite knepigt.

Hur gör ni andra med hemförsäkring? Fick brev från IF idag och man har ju tydligen hemförsäkring i ett år. Men vi har ju tecknat/ändrat med vårt gamla försäkringsbolag och hade tänkt att ha dom. Har inte hunnit läsa IF:s villkor än så frågan är om man helt enkelt kan ha ett uppehåll på vår vanliga försäkring i ett år och bara ha IF. Men det beror ju på villkoren. Man vill ju att det ska ersätta allt så som den andra gör. För det verkar ju vara en hel villa försäkring och inte bara för byggfel...

/Maria

 
Hej hej!

Jättefint Maria!

Längtar så efter vårat hus nu. Vi har fått leveransdatum 5/3. Höll Smålandsvillan era leveransdatum eller blev det försenat ngt?
Hoppas inte... vi vill ju ha vårt hus så snart som möjligt! Vi ska på byggsamråd i nästa vecka, vad innebär det?

Ha en trevlig kväll!!
 
Hej:

Kul att träffa andra som bygger med smålandsvillan.
Bygger själv en lammhult i Tullinge. väntar på bygglov som verkar dröja en månad till.
Marelb såg att du kunde rekomendera grundkillar i Stockholm, så jag är tacksam om jag kunde få firmans namn. Stor gratis till huset, ser jättefint ut, började längta ännu mer när jag såg bilderna på bloggen.

En varm hälsning även till er andra på tråden, hoppas era husbyggen rullar enligt tidplan och ni flyttar in snart i era nybyggda hus.

Hasta la vista
 
JohannahDaniel: Efter byggsamrådet kan man i allmänhet köra igång på en gång med att schakta och göra grunden. Man träffar dem på kommunen och går igenom allt.
Vårt hus levererades exakt på dagen. Men en timme för tidigt! Så jag som skulle filma allt missade en hel del. När jag kom 09.45 var redan hela undervåningen på plats. De skulle börja 10.00. Men vi fick ju se mycket också!

Hidalgo: PM:ar dig med firmans namn!
 
Angående det där med försäkringar så har jag kollat upp det nu. Man får ju alltså en Villa försäkring gratis ett år. Men det är ingen Hem frösäkring inkluderad. Denna Villaförsäkring täcker bara själva huset och tomten, ej det som är innuti plus en massa annat som hemförsäkringen täcker. Vi har kvar den gamla försäkringen alltså!

Vill flytta nu!!!

/Maria

 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.