fick ett vad jag antar är ett bluff-PM från användaren perb123 som har gjort 0 inlägg på byggahus...

det löd såhär:

Hej Camaro,

Jag har följt dina inlägg och jag tycker att du verkar vara en mycket kompetent människa. Jag har en affärsidé som jag skulle vilja prata med dig om. Idén bygger på att du ska kunna tjäna pengar på din kunskap. Om du har lust så får du gärna ringa till mig på min mobil, 070-730 22 05.

Mvh

Per

kanske admin ska plocka bort denna person?
 
Vilken smart idé, att man ska tjäna pengar på sin kunskap!
Den där killen har framtiden för sig.
 
Ptja. Telefonnumret går ju till ett aktiebolag där en av styrelseledarmötena heter Per B så det kanske finns någon halvseriös tanke långt där bakom. Om inte annat en seriös tanke på att ta dina pengar... :p

Edit:
Företaget sysslar tydligen med att försöka att hjälpa till att starta upp nya företag. Är det s att TS är egen företagare eller har skrivit en del här på forumet om att starta upp ett bolag? Då kanske det är ett seriöst förslag "på riktigt".
 
Redigerat:
Jag fick samma mess. Bolaget som refereras ovan har nyligen släppt en app i vilken DIY (Do It Yourselves / gör det självare) skall kunna få tips och råd. Jag antar att de vill ha "experter" som skall svara på frågor.
Jag betraktar meddelandet som vilket spam-mail som helst och behandlar det som ett sådant. Dvs helt utan annan åtgärd än radering.
 
Jag fick också ett pm
 
AndersMalmgren skrev:
Jag fick också ett pm
Och jag som kände mig utvald ;)
 
  • Gilla
elpaco och 1 till
  • Laddar…
Va, jag har INTE fått något PM. Jag känner mig kränkt och välsignad på samma gång. Märklig känsla kan jag lova :)
 
  • Gilla
Anna_H och 3 till
  • Laddar…
Han är tyvärr inte avstängd än. Fick precis ett PM från honom :thumbdown:
 
-RB- skrev:
Och jag som kände mig utvald ;)
Ååååh nej, och jag som kände mig kompetent .. :wow:
 
" …Idén bygger på att du ska kunna tjäna pengar på din kunskap."

Tänk, att den kunskapen har försörjt mig i nästan ett halvt sekel utan att jag begripit det!
 
Jag måste erkänna att jag kände mig lite smickrad, tills jag läste att ni andra fått ordagrant samma meddelande som jag. Hmpf!
 
vart är admin då kan jag undra??

kanske postade det i fel forum....
 
Personen är avstängd och alla hans pm raderade. Säg gärna till om han dyker upp igen under annat namn.
 
fahlis skrev:
Autokorrigering?
Jag gillar forum som skriver ut när en kommentar var inlagd via mobilsiten
 
fahlis skrev:
Autokorrigering?
Hänger inte med. Utveckla gärna så jag förstår.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.