H
Fiddeli : :) Okej, vi bor utan för Växjö. ::)

Svempur : ja, det är sånt man inte tänkte på när man tittade på visningsvilllorna.
Och det kna ju kosta lite :-[ Byggde ni oxå villa västervik? Har ni några bilder ?? ::) Man blir ju så nyfiken ;D
 
Idag fick vi leveransbeskedet att huset kommer v50...hoppas, hoppas, hoppas att vi hinner få allt gjort nu så att grunden är på plats i god tid, chansen finns ju iaf  ;D och visst lever man på hoppet just nu.

Har varit lite strul på vägen dock, vi hade ju blivit lovad en braskamin vilket säljaren insåg att dom inte levererade husen med det förrän efter årsskiftet men nu hade vi redan blivit lovade så det skulle fixas iaf som tur är.

Verkar vara lite rörigt det här med nybyggnadskarta också men dom har lovat och skulle verkligen försöka hinna eftersom huset snart kommer.

Det mesta är nu fixat men det finns fortfarande mycket som ska göras, när man hör ordet totalentreprenad så tänker man inte att det ska vara så mycket att göra, där hade man ju fel :) men, men det är ju ändå roligt. Man har verkligen något att se fram emot.

//Mickelina
 
Sitter här och funderar på vad man ska ha för vitvaror. Rostfria eller vita! Vad har ni andra valt? Jag kan tycka rostfritt börjar bli lite tråkigt nu, men jag vet inte!
Inbyggnadskök ska vi ha i alla fall :)

Så kul att ni andra kommit så långt! Vi har inte ens fått ett preliminärt inflyttningsdatum än! Men Vårat hus börjar inte levereras innan v 12 så vi får väl snällt vänta!
 
H
:) Vad spännade Mickelina.
Men jag förstår med vad du menar att man inte Riktigt vågar lite på att allt hinner bli färdigt. Men vi får hålla tummarna allihopa :cool:

Hur har ni planerat eran övervåning?? Isåfall hur :D
 
Mickelina; Åhh en till som får huset innan jul! Kul kul! :) Vill också veta hur ni har planerat övervåningen?! Lägg gärna in en bild i tråden om du har. Det är så kul att se hur ni andra gör.

Jag vågar inte lita ett dugg på att det blir klart i tid men för vår del är det mest kommunen som jag inte litar på. Men vi får som sagt var hålla tummar och tår allihopa!

JohannahDaniel: Vi har valt rostfritt. Har inte hunnit tröttna på det. Vi har ju vita där vi bor nu så rostfritt känns helt nytt! Men ni känner nog själva kanske vad som känns rätt för just er. Men vissa val kan vara svåra ibland eftersom båda kan kännas rätt :-/ svårt det där... Vi hade problem att välja rött el. svart tak men det blev svart till slut, fast med vita hängrännor och stuprör. Inflyttningsdatum har inte vi fått heller. Jag antar att det inte kommer förrän vi har fått bygglov. Men vi har dock fått leveransbesked v. 46-47 som vi var tvungna att skjuta upp till mitten på januari :'(. Alla andra kommuner utom vår verkar vara himla snabba med bygglov! :-?

/Maria
 
H
JohannahDaniel : vi hade precis samma funderingar som ni. Vi valde vitt. Tycker om ljusa kök...Men jag tycker rostfritt är jätteSNYGGT, men lite rädd för att jag skulle tröttna på det. Vitt är ändå vitt.... men sån är jag, rostfritt kanske passar er bäst.
Å det e tur att alla har olika smak, annars vore det jätte trist. ::)
Vi har oxå valt inbyggnadskök.

Har skrivit på scharkt och grund. Så det sätts igång om tre veckor nu.
Hoppas bara att ingenting ska börja strula. Vi slipper iallfall spränga på våran tomt, det behövs nog iställer mer fyll där istället.
Men tomterna mittemot de sprängde i säkert 2 månader, deras tomt hamnade mitt i en bergsåder... :-/ Mindre kul och MKT dyrt....

Vi funderar fram och tillbaka på övervåningen man har nog bestämt oss för att försöka få en en titt till på ett visningshus i närheten för att se allt i Riktig skala, så att säga.
Jag tycker det är jätte svårt att sitta och titta på ritningar, och föreställa mig hur allt ska bli. :cool:


Trevlig kväll allihopa :D


 
Hansochhennes: Det lutar åt vita vitvaror här med! Tycker med det är snyggast. Alla har rostfritt, det är inte kul!

Vad ska ni ha för kök?

På vår tomt behöver de spränga! Men vi har fått ett fast pris för det som tur är!
 
H
JohannahDaniel :
Vi har standardköket i, men har valt till fina raklånga breda handtag som vi ska ha vågrättöver luckorna.
Sedan ska vi ha svart eller mörktgrått avlångt kakel , ::) Vi hittade ett jätte läckert! Infällda spottar under skåpen. inbyggnadsköket, :D *längtar *
Vi tittade på detta med att byta kök, men kände nog att det inte var det viktigaste just nu för oss.
Vi kände att det faktiskt var faktiskt riktigt schysst med vita luckor, och handtagen gör ju jätte mycket. ;D även annat kakel för den delen oxå. Och det är inte ett stort arbete.

Vilket kök har ni valt ?

Får man fråga vad det fasta priset för grunden hamnade på ??

Mickelina: Kommer huset vecka 50 eller är det inflyttningsklart vecka 50 ?
Nu är vi tre här som får inna jul va ? ::)

Marelb : den som väntar på något gott ;)
 
Vårat hus kommer vecka 50 och är sagt att vi ska få inflyttning innan jul, men det går väl rätt fort att "smälla" upp huset antar jag. Tur man har jobbat mycket nu i ett halvår så man har en massa kompledigt att ta ut :) Man ska ju både hinna flytta, flytta in och göra julfint men dygnen har ju 24 timmar så det bör väl gå ;)

Angående övervåningen så har vi inte gjort någon riktigt planritning ännu, vi har ingen jättebrådska med att få iordning där men det som ska finnas där uppe är iaf ett rum till våran dotter, toalett, klädkammare och ett litet allrum.

Har köpt en massa nya saker till vårat nya hus utan att plocka fram något av det så det kommer kännas nytt o fräscht att "starta om" med nya grejjer....hinner nog på ikea ytterligare en sväng innan det är dags :)

Idag ska vi på noliamässan och kika på lite av varje, är någon typ av hus & hem mässa, fick iaf fribiljetter av våran hussäljare, man kanske kan hitta duschvägger eller dylikt till bra pris.

Efter mycket diskussioner om kök så kan jag tillägga att även vi valt det vita standardköket med vit list, inbyggnadskök, vita vitvaror, liggande rostfria handtag på luckorna, köksö blev även ett tillval i sista minuten.

//Mickelina in the snowstorm
 
H
Mickelina : Vi har oxå köpt nya saker som ligger här och väntar på flytt ;D
Handdukkar, gardiner, täcken, kuddar, sängkläder och till och med ett helt nytt grytset. :D Så att det ska kännas extra roligt att laga mat :cool:

Önskar bara att tiden kunde gå lite fortare..... :p

 
H
:D Hejsan hejsan.
Här på forumet har det visst varit lungt i helgen ::)

Vi har kollat lite på olika kakel och klinkers till toaletterna med har inte bestämt oss till 100 än... Men vi är på god väg.
Vilken trappa ska ni ha förresten ?
Den i furu eller den nya i eklasyr ?

Ni som ska ha braskamin i era Villa västervik, vart hamnade murstocken för er på övervåningen??

Ha en trevlig Måndag allihopa
 
Hej hej! I helgen har vi varit på ikea och kollat på kök! De har väldigt fina kök. Någon som hört något om dem? Funderar på att köpa ett kök med vitvaror där! Har ju hjälp med att sätta in det!

Vi ska ha den nya trappan i eklasyr! Snyggast om man har ekparkett, tycker jag :)

Vi har även varit på Badlagret och kollat på badrumsmöbler! Synd att det ska vara så dyrt med sånt! Kan nog få köpa Swedbergs till inköpspris men det blir ändå ganska dyrt! Vad har ni andra köpt?
SKa ni kakla badrummen eller ha våtrumsmatta?
 
H
::)
Vi har oxå valt eklasyr , men har egentligen bara sett trappan på bild. ej i verklighet. Men tror att det blir bra.

Vi ska kakla bägge badrummen..... Och väntar just nu på erbjudande om billiga toalettstolar.
Typ från Cheapy eller Bygg Max.
Handfat och möbler väljer vi från HAFA. www.hafa.se
Men visst...Dyrt är det :surprised:

:cool:




 
Hej! Den nya trappan i eklasyr fanns inte då vi beställde vårt hus... i maj... Det var ju en hel evighet sedan! :surprised: Vi kollar också för fullt på badrumsinredning men då bara till övervåningens badrum. På nedervåningen ska vi bara ha plastmatta och plastvägg. Kanske var dumt såhär när man tänker efter men i och med att vi inte kommer att ha något dubbelboende i ett par veckor utan flyttar in direkt så vill vi ju ha ett färdigt badrum och kakel och klinkers finns ju tyvärr inte i deras sortiment så... Man får väl riva ut det om 10 år ;D. Billiga toelettstolar brukar finnas på tex Bauhause. Gustavsberg för 1500. Vi ska nog ha en vägghängd och det finns för ca 3000. Hafa har ju fina möbler... Ett tips är att gå in på alla badrumsföretag man känner till. Kolla i någon tidning efter adresser. Så går ni in på hemsidan och beställer hem kataloger. Vi har fått från Ifö och Hafa bla. Kul att bläddra i! :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.