Svar: 2. EB-Therm 205

Motivering: Vi har nyligen köpt ett renoverat torp från mitten på 1800talet och både mäklaren och säljaren sa uppmuntrande att det inte är kallt eller drar längs golven vintertid. Det visade sig ganska snabbt att detta var en lögn, eller en variant av sanningen :)
Med det golvvärmekit som detta från Ebeco skulle golvet i hallen både bli varmt och torrt! Som bonus på köpet skulle jag även få lärma mig något nytt då jag aldrig tidigare installerat golvvärme!
 
Svar: 2
Motivering: Vore underbart att få sonens rum mer allergivänligt med golvvärme. Just nu dammande el-element.
 
Svar: 2 EB-Therm 205
Finns inget värre än att gå upp på morgonen och ställa sig i badrummet på ett iskallt golv. Där står man frysande och tassar runt medan man borstar tänderna. Så skulle jag vinna så är det utan tvekan mitt badrum som får bli nästa projekt.
 
Har köpt ett ruckel, hur tänkte jag där? Att bo varje dag i kyla och misär.
Min barn kommer hata mig, mina katter flytta ut. Jag behöver hjälp, och det väldigt akut.
Problemet blir löst om jag golvvärmen får vinna, jag är ju trots allt en händig kvinna.
 
2
Jag önskar golvvärme men gubben min vill inte men han tycker jag har iskalla fötter när vi lägger oss. Jag önskar mig golvvärme o snart önskar min gubbe det också.
 
Rätt svar är alternativ 2.
Jag och min fru har nyss flyttat till vårt första hus, en 70-tals villa med krypgrund, och hon klagar redan att det är kallt under fötterna. Så detta passar perfekt till vår stundande renovering!
 
Svar: 2

Jag sitter just nu och planerar för badrumsrenoveringen jag ska börja med efter nyår. Försenat flera månader men nu är det på väg. Jag har funderat på om jag ska ha golvvärme, och skulle jag vinna är det i alla fall inte ekonomin som styr om mina fötter är kalla. Det är många inköp som måste göras för att få ett komplett badrum, och det vore härligt att kunna bocka av den punkten i alla fall. Framförallt kan det vara underbart under de delar av året det är skönt med lite extra värme men där det inte är motiverat att elda i pannan.
 
Årets näst sista tävling är över. Vinnaren blev ingen mindre än... *fanfarer*.... coolman, som ska få det varmt och torrt i hallen framöver. Massor av grattis från Byggahus.se och Ebeco!

Motivering: Skånska gråiga våta vädret ställer till på groventren som finns på baksidan av huset på gården. Med en fru som sköter 3 hästar, 2 småbarn (1 resp 3 år), 2 katter samt 3 hundar gör att allt blir vått på golvet. Skor / stövlar / vantar / mössor / overall / koppel som slängs på golvet hinner ej bli torr till nästa användning.
Jag tror att Ebeco golvvärme fixar biffen med att torka upp de nämnda grejer till nästa användning. Min fru skulle bli världens lyckligaste fru.
 
  • Gilla
Coolman
  • Laddar…
Tackar och bugar Byggahus.se och Ebeco. Nu blev det lite justeringar på "att göra" listan. Prio 1 nu så blir det mindre svordomar av blöta saker. Tummen upp!
 
  • Gilla
F1Sanna
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.