Annas> Det är skönt att bli av med korridorer och dyl som bara själ yta det var jag också inne på från början.

Marge>

Jag kommer också bygga lösbetong (lösvirke) det måste väl heta så om man bygger stenhus ??? ::). Jag kommer som jag ha sagt tidigare importera i princip allt i från Polen.

Anledingen att jag fråga är att få en uppfatting om hur mycket husen kostar att bygga i Sverige från byggsats till lösvirke. Detta så att jag kan jämnföra med vad som finns på annat håll.

Det ända jag vill är att informera människor att det finns andra möjligheter. Så att man inte skall behöva betala de överpriser som det är i Sverige idag. Så jag har inget att dölja. Men det är upp till var och en.

Mitt projekt, bara för huset, inflyttklart, med hög standard typ Siematic kök, pakett golv och dyl ligger på 1400'

M.V.H
Jörgen
 
Joen: Håller med fullständigt. Vi kommer också att bygga lösvirke och räknar med ungefär samma kalkyl och huset kommer att ha en betydligt bättre standard än de hiskeliga hus man ser på HusExpo. Då ingår i princip allt. ;D

Vi var också inne på Polen men kommer nog att testa Tyskland först, (åker dit på Söndag-Tisdag), av följande anledningar: Längre färdväg, inte med i EU, svårare att kommunicera sina behov.

Fast känner du till några ställen i Polen. gärna nära gränsen så kanske vi kör några mil till. ;)

By the way: så vägrade Schenker att transportera fönster från Polen då de inte kunde försäkra dem. Det skulle kosta 20.000 för en 13 meters lastbil i övrigt.

mvh
Snåla David

Vi fick bygglovet igår ;D
 
Grattis till bygglovet!

Mina kontakter ligger runt Krakov området så det är lite långt att åka så tyvärr!

Det med frakten låter konstigt det är bara att byta transportör för kostnaden ligger runt 8000-10000 kr för en svensk firma

mvh
jörgen
 
Släng gärna upp prisexempel på forumet så man kan jämföra. Vad heter affärerna?
Jag återkommer med prisuppgifter från min resa.
Det kan kanske löna sig med en resa till östra Polen. :)Krakow ska visst bara en av de vackraste städerna i världen.
Resan blir en riktig budgetresa med bil utan färja hela vägen från Stockholm. :(

mvh
David
 
Det blir den lång-långa vägen via Danmark. Sambon vägrar sätta sin fot på en färja. :-/
Tack för tipset AC. Får se hur långt vi orkar åka...

mvh
David
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.