Är LEAK SEALER F4 EXPRESS en bra lösning vid små läckor i ett värmesystem?
Kommer nån droppe då och då men den hinner dunsta innan det rinner ner för rören.
Systemet har tömts flera gånger och alla inblandade parter har börjat tröttna och vet inte hur men ska gå vidare och då kom detta "mirakelmedel" upp som förslag.
Nu brukar ju alla enkla lösningar var mindre bra lösningar så innan vi testar vill jag ha lite feedback...
Kan tillägga att vi har en luftvärmepump om utledningstemperaturen har någon betydelse.

Ingen med erfarenhet???

Vart läcker det ?

Det funkar men du kör först en cleaner sen en leak sealer och passar på att installera ett magnetitfilter direkt.

Redigerat:
Kommer små droppar mellan gamla stålrör och mässingskopplingar. Dessa är nyligen monterade med lin efter konstens alla regler av en duktig rörmokare.
Går troll i renoveringen så alla inblandade har tröttnat för länge sedan.

Dr.L skrev:
Det funkar men du kör först en cleaner sen en leak sealer och passar på att installera ett magnetitfilter direkt.
Vad är det för ett filter och varför behövs det?

Är enkelt att skruva isär och fixa på riktigt och så duktig verkar han inte vara om det läcker.

• Gilla
GK100
  • Laddar…
smurfen72 skrev:
Är enkelt att skruva isär och fixa på riktigt och så duktig verkar han inte vara om det läcker.
Visst är det så men jag vet inte vad jag ska mig till .
Elementen är målade och fönstersmygar/fönsterbrädor monterade så det är inte så enkelt att göra om...

Jag skulle inte våga chansa på leak sealer men kanske funkar har aldrig hört talas om det förr.

smurfen72 skrev:
Jag skulle inte våga chansa på leak sealer men kanske funkar har aldrig hört talas om det förr.
Hittar ju inte mycket på internet heller... :(

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.