Hej!
Någon som har erfarenhet av Lejonhus? :exclamation
 
De har några funkishus som helt klart ser intressanta ut och deras priser verkar, i sammanhanget, humana. Någon som vet vad som ingår i de priserna samt hur standarden är?
 
För bra pris för att inkl. allt, eller?? Ska maila deras kontor och fråga mera... Verkligen fina hus. :D
 
HEJHEJ!
Skrev leveransavtal för någon vecka sedan med dom på hus 12A.
I priset ingår allt utom markarbeten dvs, hus med platta samt garage med platta.
Golvvärme,bastu,vedkamin,bubbelbad,ekparkett plan 1,furugolv plan 2, kakel klinker på toaletterna,diskmaskin,tvättmaskin, spis kyl,frys,micro,torktumlare,varmluftsugn allt ifrån electrolux,......dvs allt som finns i ett färdigt hus....pris 1625000 kr


 
Det låter bra det där. Man får nog hitta ett Lejonhus att kika/känna på... Lycka till med byggprocessen!
 
Låter som en lysande affär. Huset är helt rätt!

Vår tänkta tomt är överklagad, så vi får snällt vänta... :'(
 
tias50 skrev:
HEJHEJ!
Skrev leveransavtal  för någon vecka sedan med dom på hus 12A.
I priset ingår allt utom markarbeten dvs, hus med platta samt garage med platta.
Golvvärme,bastu,vedkamin,bubbelbad,ekparkett plan 1,furugolv plan 2, kakel klinker på toaletterna,diskmaskin,tvättmaskin, spis kyl,frys,micro,torktumlare,varmluftsugn allt ifrån electrolux,......dvs allt som finns i ett färdigt hus....pris 1625000 kr
Pratade med försäljaren idag. Allt låter ju fina fisken. Men du skriver att garaget var inräknat i ditt pris, stämmer det? Vad är det för garage?

Extra plus blir det när lärkträdet får några år på nacken, vet hur det ser ut då !! :)
 
hejhej!

Ett garage med förådsdel på 27kvm.
Ja det stämmer att garaget ingår i priset.
Tror inte garaget ingår till alla hus som finns på deras hemsida, men till 12A så ingår det iallafall i priset som anges dvs 1625000kr
 
Blir bara bättre och bättre :D

Vart ska du/ni bygga någonstans? Hur ser det ut med leveranstider etc. JÄTTE NYFIKEN på hur det går för dig! Berätta allt du orkar!! ;) Jag pratade med en viss "Mikael Andersson" hos Lejonhus, har du haft med honom att göra?
 
Klart intressant!
Har mailat till dom angående massor av information som inte finns på deras hemsida, men dom har inte svarat.
Vet någon standardhöjden till tak?
Hur tjock är ytterväggarna?
Vad för material är det på innerväggarna?
Ingår jordvärmesystemet också?
Vilka leverantörer använder dom sig av?
 
Har nog lite svårt att släppa den här tråden... Det låter ju onekligen bra och husen på nätet ser riktigt fina ut. Men är det någon som varit inne i ett lejonhus? T.ex. Tias50, du har ju skrivit kontrakt; har du fått knacka på väggarna, kollat in badrummens standard och luckorna i köket? Vad ger det för känsla jämfört med andra funkishusproducenter?

(Och jo, då jag ska allt ta tag i det själv också, men befinner mig utomlands så det får vänta lite. Tills dess får jag luta mig mot er som har kommit ett steg längre än jag har. ;)
 
HEJHEJ!

Lejonhus skickar skickar en till Tallin när inredning skall väljas så vi åker dit på fredag , så då vet man lite mera om hur insidan ser ut. Har också en del bilder ifrån husen i Forssjö i Katrineholm om någon vill ha.

Vi skall bygga i Nyköping i malmbryggshagen.

Vi har Micke som våran kontakt med företaget, han är nybörjare som försäljare men det är ju alla nån gång, tycker kontakten har fungerat bra.

Tror lejonhus har 5-6 kontrakt på hus som skall byggas i malmbryggshagen.
 
  • DSCN0990_3.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hejsan tias50!
Klart man är intresserad av bilder, skicka gärna några till mig.
Tar ni några kort i Tallin så får ni gärna skicka dom med.
Tjing.;D
 
Hej igen tias50!
Kan inte du maila mig allt du har om 12A.
Eftersom det är väldigt knapphändig information dom har på sin sida. ::)
 
Tias50, nu är vi lite nyfikna... Hur var det i Tallin? Levde 12 A huset upp till dina förväntningar? Vad tyckte du om standarden? Bestämde ni er för några tillval?

Om du har några bilder så skulle vi gärna vilja se dem. Tack!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.