Vinn komplett kit för golvvärme

cablekit200.png

Nu är det vinter och kalla golv gör ingen glad. Varför inte göra något åt det och förnya golvet på samma gång? I veckans tävling har du chans att plocka hem ett komplett golvvärmekit från Ebeco. Deras Cable Kit 200 innehåller allt du behöver för att få elektrisk golvvärme till 4 kvadratmeter. Passar perfekt i utrymmen så som hallen, badrummet, källaren eller uterummet.

Ps: Tänk på att det krävs en behörig elinstallatör för att installera golvvärmen. Detta tar uppskattningsvis 4h och är något du står för själv. Du kan dock få hjälp av Ebeco att hitta en lokal installatör som är van att arbeta med Ebecos produkter.

Totalt värde: 2 650 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du vill ha golvvärme

Fråga: Vad heter termostaten som styr golvvärmen i Cable Kit 200?


1. CK-Therm 205
X. EB-Therm 800
2. EB-Therm 205

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 11 december.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Ebeco. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Ebeco för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Svar: 2
Precis köpt hus som inte är renoverat sedan 70-talet, med direktverkande el! Golvvärme vore ju perfekt i det badrum vi måste få till, innan vi flyttar in! Då har vi någonstans att vara om vintern blir kall!
PS. Katterna hälsar att de utgår från att ni inte tänker låta dem frysa, fast matte och husse köpt ett nytt (gammalt) hus! Mjau! DS
 
Svar 2:
Att ha det kallt är inte speciellt ballt, tänk om man ett sånt fint kit kan vinna, måste då innan jul det montera hinna

mina kalla golv väbehöver en välbehövlig värmeboost, heja mig!
 
Svar : 2.
Motivering : Skånska gråiga våta vädret ställer till på groventren som finns på baksidan av huset på gården. Med en fru som sköter 3 hästar, 2 småbarn (1 resp 3 år), 2 katter samt 3 hundar gör att allt blir vått på golvet. Skor / stövlar / vantar / mössor / overall / koppel som slängs på golvet hinner ej bli torr till nästa användning.
Jag tror att Ebeco golvvärme fixar biffen med att torka upp de nämnda grejer till nästa användning. Min fru skulle bli världens lyckligaste fru.
 
Svar:2

Motivering: I början av nästa år börjar vårat husbygge, det ingår ingen golvvärme någonstans i huset men gumman vill åtminstone ha det i hallen. Själv tycker jag vi kan vänta och boa in oss först men hon står på sig att det ska in bums! Så för husfridens skull så skulle detta pris passa mig som handen i handsken.
 
Svar: 2

Motivering:

Jag och min blivande fru har i tisdags skrivit papprena och betalat för vårt hus byggt -74. Det är en 1½ plans villa som invändigt knappt är rörd sedan det byggdes. Utvändigt är det gjort en del men jag har tänkt renovera det som ska bli tvättstugan då den nuvarande i dagsläget är av stort renoveringsbehov. Vi hade inte tänkt ha golvvärme där men det här skulle vara perfekt för att få tvätten att torka lite snabbare så min fästmö inte behöver hänga tvätten i bastun!

Med vänlig hälsning
 
Svar 2

Vårt badrum är inte flott,
men varma golv det skulle värma gott
renovering det är kul
hoppas bara det blir klart till jul
 
Svar 2: EB-Therm 205

Snart är det jul med tjo och stim, vad passar bättre att än att tävla med ett rim!?
Trots att tomten snart kommer, står min orenoverade hall med kallt golv, jag hoppas därför på ett povitivt besked den 11:e december, helst innan klockan tolv.
Må min goda önskan ske, så att jag slipper slå té, på den onda mellandagsrean ack och vé!
 
Svar 2:

Motivering: Vår källare är fuktig och rå på grund av att den är just en källare. Nu skall detta åtgärdas
och med ett varmt golv kan fukten hållas undan. Så värmeslingor från EBECO skulle vara en viktig
del av våran framtida källare. Och i princip ge oss ett ytterligare beboligt våningsplan!
 
Svar två.

Motivering, dags att lägga klinker i entrén. el-värme vore perfekt där så bergvärmen inte går året runt.
 
Hej!

Vi bor i ett nybyggt hus vid foten av ett fjäll. Vår familj består av fyra barn och två vuxna och hallen är relativt liten. Här är det vinter större delen av året vilket gör att vi ofta drar in en hel del snö och väta i huset. Min önskan är att ha golvvärme i hallen som hjälper till att torka upp snabbare än annars. Som det är nu så kånkas skor och kläder i mängder in i badrum och tvättstuga som snabbt belamras.

Om vi vinner kitet från EBECO så skulle det motivera att vi ordnar upp rejält i hallen, både nytt golv och golvvärme är något ekonomin inte tillåtit, men några kvm klinker borde vi kunna skramla ihop till. Som en julklapp till hela familjen!

Det vore helt enkelt en otroligt lyckad lösning så vi håller tummarna alla sex!

Tävlingssvar: 2. EB-Therm 205

Glad andra advent!

Mvh Anna
 
Svar: 2.

Vi bor i ett hus från 1937 med små rum där möbler lätt blockerar element så värmen har svårt att nå ut i rummet samt kalla toaletter och rum där inga element finns. Så om ett sånt här paket skulle bli en bra lösning så kan det bli att göra en investeringsplan för att köra i många rum.
 
Svar 2.

Ska till att renovera tvättstugan och skulle verkligen älska att få ge sambon golvvärme som en lite överaskning så slipper både hon och jag stå och hänga maskiner på kalla golv, ett plus i kanten är att vi gifter oss snart så hon kan få det som en liten extra bröllops present:D
 
Svar 2.

Ibland när jag sitter på toa hör jag något viskande ur ventilationen, vi har tänkt stoppa en PAX där men aldrig blivit av så är bara en vanlig backventil av något slag där nu men ljuden hörs oavsett om den är stängd eller öppen, oftast är det bara mummel men ungefär en gång i månaden hör jag klart och tydligt vad han/hon/det viskar och jag får kalla kårar längs ryggen när jag hör det : "Du borde installera ett cable kit med golvvärme från Ebeco mannen." särskilt med tanke på att den här tävlingen gäller EXAKT ett sånt kit.
 
Svar 2
Skulle behöva golv värme till mina frusna fötter
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.