Hej

Har en gasspis installera och får inte något riktigt tryck i den. En servicekille som var här i ett annat ärende när det gäller spisen trodde att gasflödet skulle justeras vid tubenD hur gör man det? Finns ju bara en regulator ute vid tuben sen leds gasen med kopparrör in till spisen.
 
D
Har du rätt tryckreduceringsregulator?
 
Detta sitter vid tuben.
Rätt?

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
Kontrollera vilket gastryck spisen skall ha.
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tackar
Fixar på måndag och håller tummarna. Skumt att jag fick en med så lågt flöde när jag preciserade att de va till en gasspis jag skulle ha delar. Ingen idé att byta till den på grillen som har ett flöde på 1,5?
 
D
Har du "dåligt tryck" i den hela tiden eller är det när du slår på flera plattor som problemen börjar? Funkar t.ex. den minsta plattan bra om du bara tänder den? Om det inte är för krångligt så byt till grillens och se om det blir någon skillnad så har du identifierat problemet.
 
Tror vi mest tänkt på de när vi kör den stora brännaren för woken som inte ge riktigt med kräm. Wokpannan blir inte het och det tar 20 minuter att koka upp 2 liter vatten i den. Har svårt att igentligen veta vad spisen kan prestera. Jämför med induktion är den lite klen tycker jag.
 
D
0.4kg/h verkar definitivt vara i lägsta laget för en gasspis. 1.5 kg/h tror jag bör räcka, så prova med grillens regulator om det passar i övrigt. Men när jag var i UK med ledningsansluten gasspis så var jag inte heller imponerad av hastigheten jämfört med induktionshällarna jag har här i Sverige.

Om du tittar i manualen för spisen så bör det väl stå där hur mycket gas/timme den behöver.
 
  • Gilla
cecar33
  • Laddar…
Var ser man att regulatorn bara släpper 0,4?
 
D
Capacity 0.4 Kg/h
reg.jpg

...eller skall det tydas 0-4 Kg/h kanske?
 
Hmm spännande. Man brukar aldrig kunna justera en sådan med det svarta plastlocket?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.