Status
Inte öppen för fler kommentarer.
erik5678 skrev:
Om jag har förstått rätt så är det inte möjligt att kommunicera med och hämta info från/styra nexa bridge över lokalt nätverk? Om jag exempelvis vill samla in temperatur från trådlösa givare, och hämta ut till en server för att logga i en databas, eller aktivera enheter via kommandon från servern så är inte detta rätt produkt för mig?
Både ja och nej. Är du på ditt lokala nätverk så kan du styra den lokalt, behövs inget internet. Så innan vi publicerar APIet så kan du alltid sniffa trafiken och ta reda på det på det sättet. Så svaret på din fråga är väl; vill du så kan du.
 
  • Gilla
erik5678
  • Laddar…
Hur är det möjligt att återkalla ett dimrat värde efter att haft fullt ljus på en nexa dimmer? De tar ju bara kommandon och återmatar ju ingen information alls, som en del andra system gör.
 
Stingray468 skrev:
Hur är det möjligt att återkalla ett dimrat värde efter att haft fullt ljus på en nexa dimmer? De tar ju bara kommandon och återmatar ju ingen information alls, som en del andra system gör.
Hänger inte riktigt med på vad du menar. Du kan ju dimra ett absolut värde, men det blir ju svårt att veta vilket värde dimmern hade innan du drog upp till fullt ljus, ja.
 
Okey. Jag visste inte att man kunde skicka över absoluta värden till nexas "amatör"-serie. Trodde bara man kunde bestämma dimmer värdet genom att avbryta pendlingen mellan 0 och Max med "på". Bra nyhet 😄
 
Stingray468 skrev:
Okey. Jag visste inte att man kunde skicka över absoluta värden till nexas "amatör"-serie. Trodde bara man kunde bestämma dimmer värdet genom att avbryta pendlingen mellan 0 och Max med "på". Bra nyhet 😄
Har du en fjärrkontroll är det ju svårt med ett absolut värde eftersom det bara finns PÅ / AV och där måste du trycka på PÅ för att dimra upp till värdet du vill använda. Med Bridgen kan du trycka på 50% för att dimra till just 50%.
 
Fin fint. Jag har rätt mycket Nexa hemma, så det ska bli jättespännande att se er Bridge 🤗 Visst funkar den även standalone utan internet? Inte för att jag inte har internet, men det är skönt om inte huset stannar, om nätet går ner.
 
Redigerat:
Stingray468 skrev:
Fin fint. Jag har rätt mycket Nexa hemma, så det ska bli jättespännande att se er Bridge 🤗 Visst funkar den även standalone utan internet? Inte för att jag inte har internet, men det är skönt om inte huset stannar, om nätet går ner.
Precis, det stämmer bra. Du behöver inget internet förutom för att skicka notiser, då den funktionen behöver internet.
 
Kommer man kunna skicka ett lokalt HTTP anrop i ett scenario? Dvs finns wget, curl eller dylikt i bridge som kan använda ett lokalt IP?
 
fredl skrev:
Kommer man kunna skicka ett lokalt HTTP anrop i ett scenario? Dvs finns wget, curl eller dylikt i bridge som kan använda ett lokalt IP?
Ajemän. GET eller POST.
 
  • Gilla
fredl
  • Laddar…
Detta låter ju onekligen intressant!
 
Jättespännande produkt, jag har försökt googla och söka information sedan jag hörde talas om denna produkt i början på hösten. Det jag funderar på bland annat är vilka brandvarnare som kommer att stödjas. Jag har ett hyfsat stort nätverk av 433 Mhz Nexa prylar men även ca 4 st 868 Mhz Nexa brandvarnare (MTS-166/RF tror jag de heter). Det jag gärna vill veta är ifall jag med Nexa Bridge kan integrera dessa brandvarnare med mina andra prylar i exempelvis scenarion? Jättetacksam för svar.
 
LarsAlfred skrev:
Jättespännande produkt, jag har försökt googla och söka information sedan jag hörde talas om denna produkt i början på hösten. Det jag funderar på bland annat är vilka brandvarnare som kommer att stödjas. Jag har ett hyfsat stort nätverk av 433 Mhz Nexa prylar men även ca 4 st 868 Mhz Nexa brandvarnare (MTS-166/RF tror jag de heter). Det jag gärna vill veta är ifall jag med Nexa Bridge kan integrera dessa brandvarnare med mina andra prylar i exempelvis scenarion? Jättetacksam för svar.
Ja, precis. MTS-166 samt GNS-2236 kommer att gå lägga till i Bridgen, och sedan koppla triggers till denna. Så du kan ju koppla brandvarnaren till bridgen, lägga till en Z-Wave siren och på så sätt köra igång sirenen när brandvarnaren larmar eller kanske tända alla lampor? Upp till dig ;)
 
Kommer även 433 Mhz-barndvarnarna gå att lägga till, såsom LML-101?
 
Schlbuditz skrev:
Kommer även 433 Mhz-barndvarnarna gå att lägga till, såsom LML-101?
Nej, tyvärr. Endast de som jag skrev ovanför då dessa inte är lika utsatta för störningar och har bättre räckvidd. Det är helt enkelt en säkerhetsaspekt.
 
Sebastianex skrev:
Ajemän. GET eller POST.
Topp!

Men när kan vi lägga vantarna på den?!? :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.