Jag kanske är på helt fel forum men chansar lite. Behöver hjälp med att hitta material för att bygga något som kallas slalombågar till agility.

Dessa går att köpa färdiga men säljs för runt 1500 och tänkte att jag borde kunna tillverka egna. Jag hittade en film på Youtube med en instruktionsvideo men jag förstår inte riktigt vilka material som används, åtminstone inte till själva bågarna. Kikade på Biltema efter pex-rör men hittade bara stora rullar som säljs för 700-800.

Jag länkar i alla fall till videon och hoppas att någon har en aning om vad det är jag är ute efter :) https://youtu.be/oZYprnJl9YU


Screenshot_2015-11-30-14-09-55.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Eller såklart, om ni har tips på andra material som kan funka. Ska bara användas för träning och hemmabruk så vill försöka få ner priset
 
VP-rör dvs rör man drar elkablar i måste funka utmärkt till dessa bågar.

Rör för de övriga sakerna hittar du tex här www.dammbutiken.se.
 
Redigerat:
Tack för tipset! Dessa borde alltså vara tillräckligt böjliga? Slalompinnarna som de ska fästas på sitter ju ganska löst i marken så de håller inte emot så bra.
 
Ja det tror jag men den ridgeback vi har till låns då och då är inte så pigg på agility så det har inte blivit några mer avancerade byggen här....:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.